شناسه خبر : 22641 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

پاسخ وزیر کشور به سیاسیون 

a-24-1در گفت‌وگو با رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نوشت: این حرف که من در دولت سهمیه افراد خاصی هستم و نام علی لاریجانی را مطرح می‌کنند، سخن مردم نیست و از طرف سیاسیون مطرح می‌شود. من به سیاسیون هم حق می‌دهم، به دلیل اینکه 17 سال با آقای لاریجانی کار مشترک کردیم که حدود 9 سال آن در صداوسیما، حدود دو سال در شورای‌عالی امنیت ملی و پنج سال در دیوان محاسبات بود. اما اخلاقاً عرض می‌کنم آقای لاریجانی اهل باج گرفتن نیست. کسانی که چنین صحبتی را می‌کنند آقای روحانی را نیز نشناختند چون ایشان اصلاً اهل باج‌دهی نیستند و مستقل تصمیم می‌گیرند. 

♦♦♦

روحانی فراتر از انتظار اصلاح‌طلبان 

a-24-2در گفت‌وگو با محمد عطریانفر نوشت: ما بارها و بارها از اردوگاه اصلاح‌طلبان و از ناحیه چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی این پیام را به جامعه سیاسی ایران منتقل کردیم که آقای روحانی فوق انتظار اصلاح‌طلبان ظاهر شد. اصلاح‌طلبان چه انتظاری بیش از این می‌توانند داشته باشند؟ اینکه همواره ذهن ما معطوف به این باشد که چه کسی به چه پستی رسیده خطر بزرگی است که ما را تهدید می‌کند. معتقدم بیش از آنکه دنبال نصب چهره‌های مورد نظر خود در موقعیت‌های سیاسی اجرایی باشیم باید ببینیم آیا این گفتمان مسیر رو به‌رشد خود را طی می‌کند و به مسیر گذشته خود وفادار است اگر چنین بود نتیجه حاصل است. 

♦♦♦

کابینه مورد علاقه باهنر 

a-25-2در گفت‌وگو با محمدرضا باهنر نوشت: در مناظرات کسی پیروز است که بیشتر اتهام می‎زند! اگر این‌گونه پیش برود، دوره آینده ممکن است اگر یک «حراف» بتواند از کانال شورای نگهبان بگذرد، وارد رقابت انتخابات شود و رای بیاورد! وضعیت مناظره‌های ما به سمتی می‌رود که مخاطبان توجهی به برنامه‌ها ندارند و بیشتر توجه می‌کنند چندنفر «حراف» ‌آنجا باشند و از میان آنها چه کسی بهتر مچ‌گیری کند،‌ چه کسی راحت پینگ‌پنگی بازی کند یا اینکه چطور لوله کند. من باهنر ممکن است ناامید باشم از اینکه از دوستان من به کابینه برود، اما علاقه‌مندم کسانی در کابینه باشند که خیلی شمشیر را از رو برای من و دوستانم نکشند! 

♦♦♦

انتخاب مهم و مهم‌تر از زبان میرسلیم

a-25-3در گفت‌وگو با مصطفی میرسلیم نوشت: من قبل از انتخابات گفتم در مورد عملکرد شهرداری که در راس آن آقای قالیباف است، خلاف‌هایی وجود دارد که باید رسیدگی شود. برخی دوستان، هم‌نظر بودند اما تصمیم‌گیری جمع این شد که وقتی در یک جبهه کار می‌کنیم، نباید تفرق ایجاد کنیم؛ شما الان رقیب اصلی دارید که باید به آن بپردازید و اذهان عمومی را متوجه او کنید. حزب تصمیم گرفت به مشکلات به ترتیب اهمیت برسد و مهم‌تر را فدای مهم نکند. اما اگر انتخابات به دور دوم می‌رفت و رقابت بین من و آقای قالیباف بود. در آن شرایط البته آنچه لازم بود را می‌گفتم.

 

دراین پرونده بخوانید ...