شناسه خبر : 22043 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

بالاترین و پایین‌ترین رای روحانی 

a-24-1نوشت: بالاترین رای حسن روحانی مربوط به سیب و سراوان در سیستان و بلوچستان (95 درصد) و کمترین میزان رای مربوط به بشاگرد استان هرمزگان (10 درصد‌) بود. رای روحانی در مهرستان، خاش، نیکشهر، سراوان و میرجاوه بستک هرمزگان هم بالای 90 درصد بود. میزان رای روحانی در بن در چهارمحال و بختیاری و زواره در خراسان رضوی از 20 درصد کمتر بود. رودان در هرمزگان، رشتخوار در خراسان رضوی، خوسف در خراسان جنوبی، رودبار در کرمان و نهبندان در خراسان جنوبی، از دیگر شهرهایی هستند که رای روحانی کمتر از ۲۵ درصد است. نزدیک‌ترین اختلاف رای بین روحانی و رئیسی در استان مرکزی بود که رئیسی تنها ۲۰۰ رای بیشتر از روحانی به دست آورد.

♦♦♦

خبط سیاسی قالیباف 

a-24-2در گفت‌وگو با محمد عطریانفر نوشت: برادرمان آقای قالیباف واقعاً یک شخصیت سیاسی نیست. یک سیاستمرد و سیاستمدار نیست. چرا نیست؟ به دلیل همین عملکرد توهم‌آمیز و پر از خطا‌، آدم به این واقعیت تلخ می‌رسد که این بنده خدا در قضیه انتخابات بازی اصولگرایان را خورده‌. بالاخره وقتی کسی دوبار در یک رقابت و آزمون سیاسی شکست می‌خورد، پیامش این است که ظرفیت رای او همین‌قدر و حداکثر پنج میلیون است. به چه دلیل خود را دوباره به افکار عمومی ارائه می‌کنی که مجدداً دچار آسیب شوی؟ خدمت محسن آقای رضایی هم توصیه داشتیم خود را آلوده این فضاها نکن. اجازه بده به‌عنوان نماد و سمبل جنگ بمانی. 

♦♦♦

شش نشانه دخالت تروریستی عربستان 

a-25-2نوشت: سیدحسین موسویان، پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در مصاحبه با شبکه خبری «رئال‌نیوز» آمریکا‌، نقش عربستان در حملات تروریستی تهران را مورد بررسی قرار داد و شش نشانه برای سازماندهی این حملات از سوی ریاض مطرح کرد. تهدیدات وزیر دفاع عربستان، تاکید عادل‌الجبیر بر مجازات ایران، مقابله با مبارزات تهران علیه داعش، تشکیل مثلث عربستان-آمریکا-اسرائیل، حمایت ریاض از داعش و مزدورانش و پشتیبانی آمریکا از ریاض نشانه‌های نقش عربستان در حمله تروریستی تهران عنوان شد. موسویان گفت وزیر دفاع عربستان که قدرت اصلی این کشور است گفته بود ما جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند. 

♦♦♦

خداحافظی زودهنگام با ابراهیم رئیسی

a-25-3نوشت: پشت آرامش جناح اصولگرا، گویا توفانی در حال شکل‌گیری است؛ راستگرایان مضطرب‌تر از همیشه‌اند؛ اختلافات سر باز کرده و جنگ قدرت عجیبی میان طیف‌های مختلف آنها در حال شکل‌گیری است. چند صد کیلومتر آن طرف‌تر در مسجدی در مشهد ابراهیم رئیسی خود را نماینده‌، سخنگو و لیدر جناح اصولگرا نامیده و خود را مستظهر به ۱۶ میلیون رای کسب‌شده می‌داند. این طرف اما در پایتخت در خیابان پاستور‌، سعید جلیلی در دفترش به یاد روزهای قبل از انتخابات همراهانش را فراخوانده و فرمان تشکیل دولت سایه را داده است‌. وضعیت عجیب و غریبی است‌؛ گویا تلاش برای خداحافظی زودهنگام با نامزد ویژه اصولگرایان آغاز شده است. 

 

دراین پرونده بخوانید ...