شناسه خبر : 45994 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

21 سالگی

دو دهه فعالیت دنیای اقتصاد چگونه بوده است؟

روزنامه دنیای اقتصاد که نخستین شماره‌اش در 23 آذرماه 1381 منتشر شد، با برپایی مراسمی بیست‌ویک‌سالگی خود را با حضور چهره‌های سرشناس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی جشن گرفت. در این مراسم اقتصاددانانی که طی این دو دهه همراه و همکار و یاور دنیای اقتصاد بودند و با نظرات و پیشنهادات و نوشته‌های خود این روزنامه و سایر رسانه‌های جوان‌تر این مجموعه را در مسیر صحیح تبلیغ و ترویج اقتصاد آزاد رقابتی هدایت کرده بودند، از تلاش دست‌اندرکاران این گروه رسانه‌ای تقدیر و از ایستادگی آنها در برابر مشکلات فراوان کار مطبوعاتی تشکر کردند.

در این مراسم همچنین از دکتر موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان، که پدر معنوی این رسانه و بازوی اصلی فکری دنیای اقتصاد محسوب می‌شود، به پاس چهار دهه تلاش برای ترویج عقلانیت و تبیین مفاهیم بازار آزاد از سوی دنیای اقتصاد تقدیر شد. غنی‌نژاد از همان روزهای نخست آغاز به کار روزنامه و دیگر رسانه‌های این مجموعه مانند تجارت فردا، اکوایران و اقتصادنیوز حضور موثری داشت و با توصیه‌ و تحلیل‌هایش تلاش کرد تا این رسانه همواره بر اصول خود پایبند بماند.

همچنین دنیای اقتصاد در این مراسم از چند اقتصاددان جوان که طی سال‌های گذشته با این مجموعه همکاری داشته یا در تولید محتوای همراستا با اصول اقتصاد آزاد فعالیت داشتند تقدیر کرد. امینه محمودزاده، محمد اکبرپور، علی چشمی، پادکست فارکست و ویدئوکست چراز در این مراسم مورد تقدیر و تشویق حضار قرار گرفتند و به این ترتیب دنیای اقتصاد وارد بیست‌ودومین سال فعالیت خود شد تا همچنان رسانه مستقل بخش خصوصی باشد و در راستای نهادینه کردن اصول اقتصاد آزاد رقابتی گام بردارد. 

دراین پرونده بخوانید ...