شناسه خبر : 35545 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

خبرآنلاین: حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: تولید نفت از میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون از ۷۰ هزار بشکه به ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است و اگر این خبیث (ترامپ) در آمریکا روی کار نیامده بود، امروز تولید ما از این میدان‌ها، به بیش از یک میلیون بشکه می‌رسید.

ایرنا: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر کره شمالی در تهران در خصوص همکاری‌های تجاری میان دو کشور و ضرورت فعال کردن تعامل‌های بازرگانی و مالی تاکید کردند. طرفین تبادل نظر و مذاکره برای بررسی ظرفیت‌ها به منظور تشکیل کمیته مشترک تجاری را اقدامی مفید عنوان کردند.

صداوسیما: سه خودرو جدید از محصولات UAZ روسیه از پایان پاییز ۹۹ به ایران می‌آیند. بر اساس شنیده‌ها کارخانه‌ای به وسعت حدود ۲۵ هزار مترمربع برای تولید محصولات این برند آماده شده است. سروش‌دیزل تولید سه مدل پیکاپ تک و دوکابین دودیفرانسیل و همچنین شاسی‌بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ را در برنامه دارد.

خبرآنلاین: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، درباره شناسایی خانه‌های خالی گفت: یک و نیم میلیون مالک شناسایی شده‌اند که بیش از یک واحد مسکونی دارند؛ البته تعداد خانه‌های خالی بیش از دو میلیون واحد است و حتی یک نفر بیش از ۶۰۰ واحد داشته است.

ایسنا: رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اعلام این‌که ورود خودرو به بورس رای نیاورده و فعلاً منتفی شده است، گفت: تا وقتی که عرضه تا این حد محدود است ورود خودرو به بورس نه‌تنها نمی‌تواند مشکل بازار آن را حل کند بلکه ممکن است با توجه به حجم گسترده تقاضا، قیمت‌های بالاتری در بورس کشف شود.

باشگاه خبرنگاران: نرخ دلار در سامانه نیما با اختلاف فقط حدود هزار تومان، در حال برابری با قیمت ارز در صرافی‌هاست. در روز 11 شهریور قیمت خرید دلار در سامانه نیما ۲۱ هزار و ۱۴۶ تومان و قیمت خرید آن در صرافی‌ها ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

مهر: ثبت‌نام در طرح توسعه مشاغل خانگی که از ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، تمامی رشته‌های مصوب را دربر نمی‌گیرد بلکه فقط رشته‌های درآمدزا و پایدار شامل ۵۴ هزار نفر، مشمول طرح هستند.

مهر: جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری استخدامی گفت: در سال ۹۲ متوسط حقوق بازنشستگان کشوری ۸۸۹ هزار تومان بود که اکنون به سه میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده و این نشان‌دهنده افزایش ۳۲۷درصدی نسبت به سال ۹۲ است. همسان‌سازی پرداختی بازنشستگان برنامه‌ای است که هنوز کامل نشده و امیدوارم با تامین بودجه مورد نیاز در سال جاری اجرای آن کامل شود و بتوانیم به بازنشستگان پرداختی به میزان ۹۰ درصد شاغلان داشته باشیم.

دراین پرونده بخوانید ...