شناسه خبر : 34256 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

فارس: علیرضا صالح، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، با بیان اینکه در راستای ابلاغ مقام معظم رهبری مهلت یک‌ماهه برای مشمولان سهام عدالت در سامانه این سهام برای انتخاب نحوه آزادسازی و مدیریت سهام عدالت در نظر گرفته شده، گفت: ارزش سهام یک میلیونی عدالت به ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

تسنیم: بعد از شیوع کرونا، فرآیند واردات تلفن همراه به کشور با توجه به عدم فعالیت کشورهای صادرکننده با مشکل جدی روبه‌رو شد. این در حالی است که با تعطیل شدن مدارس سیستم آموزشی کشور به سمت استفاده پرسرعت از فضای مجازی و سامانه شاد حرکت کرد که همین موضوع افزایش شدید تقاضا در بازار تلفن همراه کشور را در پی داشت.

خبرآنلاین: وحید مرندی‌مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: خودروسازان برای رعایت استانداردهای ۸۵گانه هیچ مهلتی درخواست نکردند و این نشان می‌دهد که برای رعایت استانداردها آمادگی لازم را دارند.

تسنیم: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای فعال‌سازی واحدهای راکد در سال «جهش تولید» گفت: امسال راه‌اندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل در دستور کار است.

خبرآنلاین: مرکز آمار ایران متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در فروردین ۹۹ را اعلام کرد. بر اساس این گزارش قیمت برنج ایرانی درجه یک با 7 /37 درصد بالاترین رشد قیمت و قیمت پیاز با منفی 7 /21 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به فروردین ۹۸ داشته‌اند.

خبرآنلاین: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: یک سرشماری از خانه‌های خالی انجام شده که نه می‌توانم آن را تایید کنم و نه می‌توانم آن را رد کنم؛ برخی می‌گویند بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن مهری که ساخته شده را در این آمار آورده‌اند برخی هم می‌گویند مسکن مهرها در این آمار نیامده است.

ایرنا: حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات کرونا، گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعداد دو میلیون و ۲۶۶ هزار و ۲۶۳ سرپرست خانوار یارانه‌بگیر شناسایی و لیست آنها را برای بانک مرکزی ارسال کرده است.

ایسنا: براساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت، عراق با واردات ۲۱ درصد از کل صادرات غیرنفتی ایران پس از چین دومین شریک عمده تجاری کشور در سال ۹۸ به شمار می‌رود. صادرات ایران در سال ۹۸ به عراق به مرز ۹ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایشی 7 /0درصدی را نشان می‌دهد اما در همین زمان وزن صادراتی ایران با ۲۹ درصد رشد به ۲۵ میلیون تن رسیده است.

دراین پرونده بخوانید ...