شناسه خبر : 32811 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

عقب‌نشینی مصرف بنزین

دنیای اقتصاد نوشت: انتشار آمارهای ضد و نقیض از میزان مصرف روزانه بنزین پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، باعث شد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای به‌طور رسمی میزان مصرف سوخت از ۲۴ آبان (زمان شروع اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت) تا پایان روز ۳ آذر را اعلام کند. طبق این اطلاعیه در ۱۰ روز نخست اجرای طرح سهمیه‌بندی، متوسط مصرف روزانه بنزین ۱۹ میلیون لیتر معادل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. به این ترتیب، میزان مصرف روزانه بنزین در روزهای اخیر به ۷۹ میلیون رسیده که پیشتر چنین ارقامی در سال ۹۵ مشاهده شده بود. افت حدود ۲۰درصدی فعلی را نمی‌توان رفتاری مقطعی دانست. سیاست اخیر اثر قابل ملاحظه‌ای بر کنترل مصرف داشته است.

بسیج 9 هزار واحد تعطیل را به فعالیت بازگرداند

کیهان به نقل از غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نوشت: بسیاری از واحدهایمان در قطب‌های صنعتی به دلیل برخی مشکلات دچار رکود و تعطیلی شدند. بسیج صنعت در سراسر استان‌ها اقدام کرده، این واحدها را با هماهنگی صاحبان واحدها شناسایی کرده و روش‌ها و فرمول‌های حل مساله مختص هر واحد طراحی شده است. در این زمینه، تاکنون بیش از 9 هزار واحد در سراسر کشور را توانستند از مرحله تعطیلی نجات دهند و در مرحله فعالیت قرار دهند. البته حجم این واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل خیلی بالاست اما تا به حال این میزان از واحدها با کمک صاحبان سرمایه، دلسوزان، مسوولان محلی و پیگیری‌ها و همت بسیج به فعالیت بازگشته‌اند.

رضایی: اقتصاد هم مانند سیاست تابع ولایت فقیه باشد

ایسنا به نقل از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: از اول انقلاب تاکنون همه دولتمردان ایران تلاش کردند در اقتصاد کاری انجام دهند، مخصوصاً در دو دهه اخیر تمامی توجهات قوای مختلف به اقتصاد بوده ولی هنوز به یک راهکار که به آینده آن امیدوار باشیم نرسیده‌ایم. نمی‌توانیم الگوی پیشرفت جوامع دیگر را کپی کنیم چون جامعه مدنی در کشور ما شکل نگرفته است. ولایت فقیه به چالش‌های سیاسی سامان داد. باید در حوزه اقتصادی نیز به این دستاورد برسیم. در کشور ما اقتصاد مانند سیاست باید تابع ولایت فقیه باشد و الگوی مردم‌داری ما نیز اقتصادی باشد تا همانند عرصه امنیتی و دفاعی به موفقیت در عرصه اقتصادی نیز برسیم.

روحانی: صبح جمعه دیدم قیمت بنزین تغییر کرده است

خبرگزاری فارس نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: من این طرح را از حدود یک ماه تا 40 روز پیش به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. به آنها مصوبه شورای هماهنگی سران قوا را نشان دادم و اعلام کردم هر زمانی که شورای امنیت کشور زمان را مناسب دید آن را اجرایی کند. شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم. من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است چراکه این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آنها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چراکه این تصمیم در جلسه سران قوا مصوب شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها