شناسه خبر : 31885 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

تسنیم: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: میزان تجارت جهانی در سراسر جهان و در طول یک‌سال، 130 میلیارد دلار است که تنها 64 میلیون دلار از این مقدار مربوط به ایران است. سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت جهانی باید حداقل به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سال برسد.

خبرآنلاین: جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی، گفت: شخص من به عنوان معاون رئیس‌جمهور با ۳۳ سال سابقه کاری، حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرم. امسال دولت ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال را به عنوان حداقل (حقوق کارکنان دولت) و هفت برابر این رقم را به عنوان حداکثر تعیین کرده است.

مهر: نتایج گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از وضعیت «ماندگاری افراد در شغل اصلی» نشان می‌دهد از 8 /23 میلیون نفر شاغل در کشور، طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای بالغ بر 9 /12 میلیون نفر از شاغلان کشور که 2 /54 درصد از جمعیت شاغل کشور را به خود اختصاص می‌دهد، کمتر از ۱۰ سال است. طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای حدود شش میلیون نفر از شاغلان کشور (3 /25 درصد)، بین ۱۰ تا ۲۰ سال است.

ایسنا: جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مهر: یک مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار از تصمیم جدید دولت برای تنظیم ‌بازار گوشت مرغ خبر داد و گفت: تامین نهاده‌ها با نرخ مناسب و پیش‌خرید مرغ از زنجیره بزرگ تولیدی این کار در دستور کار قرار گرفت.

ایرنا: مرکز آمار اعلام کرد سال گذشته ۵۷ درصد زمین‌های زیر کشت به گندم اختصاص داشت و ۲۰ درصد محصولات سالانه مربوط به این محصول است.

مهر: رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه روزانه ۲۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد در کشور وجود دارد، گفت: تولید زیاد اجازه نمی‌دهد قیمت این کالا حتی به نرخ مصوب دولت برسد. روزانه ۲۴۰ تا ۲۵۰ تن مازاد تخم‌مرغ در کشور وجود دارد. تنها حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر می‌شود که آن هم به دلیل مشکلاتی که در این زمینه در کشور عراق وجود دارد، به صورت قاچاق و غیررسمی است.

خبرآنلاین: مجموع درآمدهای صادراتی کشور در سال ۹۶ به ریال 7 /4 درصد و به دلار 2 /1 درصد رشد کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...