شناسه خبر : 31178 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند از تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل بی‌اثر بودن در کنترل بازار به ویژه بازار کالاهای اساسی صرف نظر کند و به جای آن ارز 4200تومانی را مستقیماً به حساب مردم واریز کند.

تسنیم: علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، گفت: حجم قاچاق کالا و ارز در ایران 5 /12 میلیارد دلار در سال است.

فارس: نادر جنتی، معاون سازمان امور مالیاتی، گفت: اشخاصی که در سال 1397 بیش از 200 سکه دریافت کرده‌اند، می‌بایست تا پایان خردادماه 1398 اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند. عدم پرداخت مالیات تا پایان خرداد مشمول جریمه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران: دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: واحدهای لبنی خواستار افزایش ۲۷درصدی قیمت لبنیات بودند اما ستاد تنظیم بازار تنها با افزایش ۲۰درصدی قیمت موافقت کرد.

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن یک معافیت ۱۲۰روزه به عراق صادر کرد که به این کشور اجازه می‌دهد برای مقابله با کمبود نیرو، به واردات برق و گاز طبیعی ایران ادامه دهد.

ایرنا: انگلیس برای پیشگیری از ادامه پرونده شکایت 6 /1 میلیارد دلاری بانک ملت ایران از دولت این کشور به دلیل اعمال محدودیت‌های غیرقانونی (تحریم)، با پرداخت غرامت به این بانک ایرانی موافقت کرد.

ایسنا: علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه به جای دارو و تجهیزات پزشکی ارز نیمایی به واردات توتون می‌دهند و ۱۷۰ میلیون دلار برای واردات توتون ارز نیمایی تخصیص پیدا کرد و به‌‌رغم تحریم، در سیگار تحریم نیستیم و مافیای قدرتمند در واردات توتون و کاغذ سیگار دست دارند.

صداوسیما:  مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت از کشف تخلف ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومانی از دو شرکت اصلی و فرعی وزارت نفت خبر داد.

ایرنا: کامل تقوی‌نژاد، معاون منابع انسانی وزارت بهداشت، گفت: به زودی آگهی استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر می‌شود. مراکز درمانی کشور با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار روبه‌رو هستند.

ایسنا: بررسی آخرین آمار و اطلاعات کارکنان دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که از مجموع حدود دو میلیون و ۲۷۷ هزار کارمند بیش از یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسمی هستند که بالغ بر ۶۷ درصد مجموع کارکنان در دستگاه‌های اجرایی را دربر می‌گیرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها