شناسه خبر : 23945 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: در تابستان امسال ۲۸۹ شهر کشور در معرض تنش آبی قرار داشتند و ظرفیت تامین آب و میزان نیاز آبی در نقطه سر به سر قرار گرفت و در ساعات اوج مصرف، با کمبود 5/8 درصد نسبت به نیاز آبی مواجه بودیم.

ایرنا: به استناد ابلاغیه معاون اول ریاست‌جمهوری ۴۷ کشور به‌عنوان مقاصد صادراتی ایران در سال جاری هستند که چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند شش مقصد اول هستند.

مهر: مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک از واگذاری ۲۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ در سال گذشته خبر داد.

مهر: وزارت اقتصاد اعلام کرد: واردکنندگان کالاهای مصرفی و تجاری نمی‌توانند از وام‌های خارجی استفاده کنند و اخذ وام‌هایی برای واردات کالاهای مصرفی و تجاری در حوزه اختیارات این وزارتخانه نیست.

ایسنا: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از کشت حداقل ۴۰ هزار‌تنی توتون تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و اعلام کرد در حال حاضر ۸۰ درصد نیاز کشور در بخش توتون از کشورهای آمریکای لاتین، قاره آفریقا و هندوستان تامین می‌شود.

ایرنا: موافقت‌نامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری «سیتیک» با پنج بانک ایرانی در مرکز سیتیک چین در پکن امضا شد.

ایسنا: در حالی که واردات گندم از سال ۱۳۹۳ ممنوع شده، بیش از ۵۵ هزار تن از این محصول طی پنج‌ماهه امسال از شش کشور مختلف به ایران وارد شده و با توجه به ثبت سفارش‌های انجام‌شده از سال قبل، به نظر می‌رسد روند افزایشی آن همچنان ادامه دارد.

مهر: در چند ماه ابتدای سال اغلب محصولات معدنی افت قیمت را تجربه کردند اما دوباره نمودارهای جهانی از افزایش قیمت این محصولات حکایت می‌کنند.

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو بار استیضاح شدم که اصلاً برایم مهم نیست، گفت: ایستادن در مقابل سوداگرانی که تصمیم می‌گرفتند کجای شهر چه چیزی بسازند هزینه دارد که باید آن را بپردازیم.

مهر: بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ایران درآمدهای مالیاتی در چهارماهه نخست سال جاری ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که میزان مصوب چهارماهه نخست سال جاری ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است، به این ترتیب ۷۵ درصد از درآمد پیش‌بینی مالیاتی محقق شده است.

ایسنا: طبق بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کالاهای های‌تک و دانش‌بنیان، پوشاک، صنایع دستی، فرش و دارو و تجهیزات پزشکی، خودروهای سواری و لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی، شیرینی و شکلات از جمله کالاهایی است که شامل مشوق‌های صادراتی می‌شود.

 

دراین پرونده بخوانید ...