شناسه خبر : 22968 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

ایسنا: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با تشریح جزئیات بخشنامه عراق در زمینه ورود کالاهای ایرانی گفت: این بخشنامه هیچ اخلالی در روابط تجاری ایران و عراق ایجاد نمی‌کند و به نفع صادرکنندگان ایرانی خواهد بود.

ایرنا: در جلسه اخیر ستاد بودجه، مدیران سازمان برنامه و بودجه بررسی و پیگیری لایحه بودجه ۱۳۹۷ را در دستور کار قرار دادند.

ایلنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی فرود عسگری را به عنوان سرپرست گمرک ایران منصوب کرد.

ایسنا: وزیر نفت با تاکید بر اینکه ۲۷ فاز پارس جنوبی تا سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، از جذب ۵۰ تا ۶۰  میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت نفت تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: دولت برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین ندارد.

مهر: رئیس‌جمهور بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی مهندس ستار محمودی را به سرپرستی «وزارت نیرو» منصوب کرد.

ایسنا: بر اساس آخرین آمار ثبت‌شده، میزان بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه گذشته تا روز ۲۸ مردادماه جاری، ۲۲۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته و متوسط ۴۸‌ساله، سه درصد کاهش داشته است.

ایسنا: رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان از تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی این صنف در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۹۰ درصد افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند مجبور شده‌اند کالای خود را به اسم کالای خارجی به فروش برسانند.

تسنیم: وزیر صنعت طی نامه‌ای از معاون اول رئیس‌جمهوری درخواست کرد مصوبه معافیت تولیدکنندگان داخلی از اسقاط خودرو اجرا شود.

مهر: رئیس‌کل سازمان مالیاتی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که طبق آن هزینه‌های مالی شرکت‌های تامین سرمایه و بانی اوراق بهادار به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرش شده و از سال ۹۴ باید لحاظ شود.

ایسنا: سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران طی گزارشی، سرمایه وارده طی دولت یازدهم را ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیون دلار اعلام کرد. بر اساس گزارش رسمی آنکتاد میزان سرمایه خارجی وارده به کشور در سال 2016 نسبت به سال قبل رشد 65‌درصدی داشت.

ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های  وزارت اقتصاد اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است. من می‌دانم چه فشارهایی در مقابل خصوصی‌سازی به دوستان در وزارت اقتصاد وارد می‌شود ولی خصوصی‌سازی راه قطعی درمان اقتصاد ماست که باید برای آن قانونمند جلو برویم و از هو و جنجال نهراسیم.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها