شناسه خبر : 28588 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

گریه وندی شرمن به وقت مذاکرات

دنیای اقتصاد به نقل از وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات 1+5 نوشت: من با عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی ملاقات کردم تا درباره یک قطعنامه نهایی سازمان ملل گفت‌وگو کنیم. عراقچی با همه بندهای کلیدی موافق بود، اما یک بند را که پیش از این پذیرفته بود، به چالش کشید. این سبک مذاکرات ایرانی‌ها بود: به محض اجماع قریب‌الوقوع، یک موضوع مورد مجادله مطرح می‌شد تا امتیازی را که داده‌اند، پس بگیرند. من احساس شکست کردم و چشم‌هایم مملو از اشک شد. عراقچی و روانچی متعجب شدند و برای اولین‌بار در طول یک ماه ساکت شدند. پس از سکوتی طولانی، عراقچی از مخالفت دست برداشت. این لحظه اشک‌آلود آخرین چرخش مهم مکعب روبیک بود.

تاکید رهبری بر حفظ جایگاه حقوقی دولت

جوان نوشت: در شرایطی که نظام با فشار فراوانی از سوی غرب و آمریکا مواجه است و اقتصاد موجب تحمیل آشفتگی‌های روحی و مادی به مردم می‌شود، همه نگاه‌ها به سوی رهبری برای مشخص کردن خط و خطوط آینده است. تحلیلگران بسیاری معتقدند رهبری به سمت توبیخ دولت رفته و حتی برخی از پروژه برکناری دولت و روی کار آمدن دولت نظامی صحبت می‌کردند که چند ماه آینده کشور را در اختیار بگیرد. مهم‌ترین دلیل آنان اجازه رهبری برای محاکمه مفسدان اقتصادی بدون طی رویه‌های زمانبر بود. با این حال سخنان رهبری در دیدار با مجلس خبرگان رهبری نه‌تنها خط بطلانی روی تمام مواضع فوق کشید بلکه رهبری بر حفظ جایگاه حقوقی دولت تاکید کردند.

خیانت جریان سیاسی به مردم

خبرگزاری فارس به نقل از محمدرضا عارف نوشت: کسانی که شبانه‌روز در تبلیغات خود به دنبال القای ناکارآمدی جریان اصلاحات هستند حداقل این شجاعت را داشته باشند و بگویند زمانی که خود در راس کار بودند چه دستاوردهایی داشتند؟ کسانی که در انتخابات سال 84 و 88 از نامزد انتخاباتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند چرا حاضر نیستند از عملکرد کاندیدای مورد حمایت خود دفاع کنند؟ این نوع رفتار اوج بی‌صداقتی و شفاف نبودن با مردم است. گاهی برای پیگیری مطالبات خود نیاز است فریاد بزنیم و گاهی هم باید سکوت کرد. اما نباید هیچ‌گاه فرصت‌طلبی کرد چراکه فرصت‌طلبی یک جریان سیاسی خیانت به رای مردم است.

محاسبه قیمت سکه به نرخ روز عقد

دیده‌بان ایران نوشت: فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس در رابطه با افزایش آمار محکومان مهریه در پی بالا رفتن قیمت سکه گفت: تا مدت‌ها پیش آمار زندانیان مهریه در کشور کم بود، مهریه قسط‌بندی و به‌ صورت ماهانه نیز پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر چون مردها نمی‌توانند مهریه را حتی در حد یک سکه در ماه پرداخت کنند، راهی زندان می‌شوند و آمارها در این زمینه افزایش یافته است که این مساله موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. نمی‌خواهیم حق زنان را ضایع کنیم، اما در هر صورت باید توان مرد نیز در نظر گرفته شود. برخی اعلام کردند معیار ۱۱۰ سکه را به نصف کاهش دهند، یا اینکه در پرداخت مهریه سکه‌ها را به نرخ روز عقد حساب کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها