شناسه خبر : 35422 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

فارس: سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سامانه «تصمیم» با هدف کنترل و کاهش طلاق از طریق افزایش نفوذ خدمات روان‌شناختی و ارائه خدمات یکپارچه در سراسر کشور، راه‌اندازی شده است.

ایسنا: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از دریافت ۴۷ هزار و ۳۰۰ مجوز استخدامی برای آموزش‌وپرورش در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان، ۲۰ هزار مجوز مربوط به جذب دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی است که از طریق کنکور سراسری ورود پیدا می‌کنند.

ایرنا: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مالکیت باران (بچه شامپانزه متولد باغ‌وحش) با پارک ارم است و هرگونه تصمیم‌گیری در مورد این شامپانزه سه‌ساله با مالک آن است.

ایلنا: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نام‌گذاری معابر بر اساس تقاضای مردم صورت می‌گیرد همان‌گونه که نام‌گذاری بزرگراه رسالت به نام سردار‌شهید‌سلیمانی پاسخی به سه میلیون جمعیت بدرقه‌کننده وی بود و امروز نیز نام‌گذاری معبری به نام دکتر مصدق و مهندس بازرگان نیز بر اساس تقاضای شهروندان بوده است.

تسنیم: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا تا روز چهارشنبه گذشته از 20 هزار نفر گذشت.

فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره موضوع وقف کوه دماوند گفت: کوه و جنگل مالکیت شخصی ندارند که وقف شوند و اینکه بگوییم دماوند، دنا و سبلان وقف شد، اشتباه است چون اصلاً در اختیار شخص نبودند و امکان وقفشان وجود ندارد و چیزی وقف می‌شود که قبلاً تحت تملک شخص بوده است اما کوه‌ها امکان وقف ندارد.

ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مبلغ تسهیلات دریافتی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد. محمد شریعتمداری افزود: خوشبختانه مبلغ تسهیلات دریافتی به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۲۳۰ میلیارد تومان رسیده که ۱۱ برابر سال گذشته است.

ایرنا: بیمارستان جم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که استاد محمدرضا شجریان در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تحت نظر تیم پزشکی قرار دارد و وضعیت بهتری دارد.

فارس: سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از اهدای بیش از پنج‌هزار واحد پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا خبر داد. دکتر‌بشیر حاجی‌بیگی اظهار کرد: تا زمان حاضر شش هزار و 460 نفر، معادل دو درصد برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که از این تعداد مراجعه‌کننده پنج هزار و 86 واحد پلاسما اهدا شده است.

دراین پرونده بخوانید ...