شناسه خبر : 35421 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

برخورد متناسب با بانیان قرارداد ویلموتس

خبرگزاری فارس نوشت: بازرس کل امور ورزش و جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه با مسببان قرارداد ویلموتس متناسب با جرم و تخلف برخورد خواهد شد، گفت: در موضوع پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ما دو رویکرد پیش‌رو داریم؛ اول اینکه این یک موضوع بین‌المللی است که مطمئناً هیچ ایرانی الان از وضعیت و رایی که صادرشده خوشحال نیست. مسعود طاهری‌جعفری تاکید کرد: ما باید از داشته‌های ملی (بیت‌المال) صیانت کنیم. ما حق تجدیدنظرخواهی داریم تا موضوع را به دادگاه CAS و سوئیس ببریم. به نظرم در حال حاضر یک وظیفه سنگین بر دوش مسوولان نه‌تنها فوتبال، بلکه ورزش کشور قرار گرفته است تا این موضوع را حل کنند.

 

کتاب‌های درسی اول شهریور به دانش‌آموزان می‌رسد

ایسنا نوشت: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی تا هفته اول شهریور در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و مدیران مدارس امکانات و تجهیزات برای رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس را انجام داده، محتوای آموزشی تهیه شده و پس از بازگشایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مظهر افزود: تهیه اطلاعات شناسایی موقعیت دانش‌آموزان و تعیین زمینه آموزش و چگونگی استمرار انجام شده و باید به خانواده‌ها اطمینان داده شود که فعالیت مدرسه با رعایت موارد بهداشتی و در کمال آرامش انجام می‌شود. تدریس مجازی از طریق شاد و آموزش‌های تلویزیونی انجام و ساعت‌های آموزش هر درس در ابتدایی ۲۵ دقیقه و متوسطه ۳۵ دقیقه ارائه می‌شود.

 

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی شهریورماه ۹۹

ایلنا نوشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها، دیپلم و زیردیپلم را که دارای برگ آماده ‌به ‌خدمت پایه خدمتی شهریورماه سال ۹۹ هستند، به خدمت سربازی فراخواند. تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ شهریورماه سال ۱۳۹۹ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. در این اطلاعیه آمده است: تمامی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی دیپلم و زیردیپلم می‌بایست در تاریخ، ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

 

طرح حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج‌فارس تدوین شد

ایرنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج‌فارس تدوین شده و قرار است با مشارکت سه استان ساحلی خلیج‌فارس اجرا شود. فرهاد قلی‌نژاد افزود: فعالیت موثری در این زمینه با مشارکت انجمن طرح سرزمین و شرکت پتروشیمی نوری انجام گرفت و طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج‌فارس با همکاری سازنده آنها تدوین شده است. این طرح حاصل سال‌ها تلاش و پایش دلفین توسط این انجمن در اکوسیستم خلیج‌فارس است و این برنامه حفاظتی در سه استان ساحلی اجرایی می‌شود. در این برنامه تلاش می‌شود علاوه بر ادامه پایش نسبت به حفظ این ‌گونه و زیستگاه آن نیز اقدام شود.

دراین پرونده بخوانید ...