شناسه خبر : 35215 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

صید کف‌روب با زیستگاه آبزیان چه می‌کند

ایسنا نوشت: یکی از مخرب‌ترین روش‌های صید که به زیستگاه و ذخایر آبزیان صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند صید ترال یا کف‌روب است. صید ترال به استثنای اعلام قانونی برای صید میگو، در مابقی فصول سال که زمان تخم‌ریزی آبزیان به ویژه میگو است ممنوع بوده و سبب نابودی مولدها و زیستگاه‌های آبزیان می‌شود. استفاده از ترال به واسطه اثرات زیست‌محیطی بحث‌برانگیز است. از آنجا که ترال کف شامل کشیدن ابزار سنگین ماهیگیری در کف دریاست، می‌تواند تخریب‌هایی در مقیاس بزرگ از جمله شکستن مرجان‌ها، خسارت به زیستگاه و حذف جلبک‌های دریایی در کف اقیانوس‌ها ایجاد کند. مهم‌ترین اجزای تاثیرگذار ترال نیز تخته‌های صید هستند، که چندین تن وزن دارد و شیارهای عمیقی در کف دریا ایجاد می‌کنند.

 

عزم شهرداری برای برخورد با ملک جماران

خبرگزاری فارس نوشت: زهرا صدراعظم‌نوری عضو شورای شهر تهران درباره تخلف ملک نهاد ریاست‌جمهوری در جماران و اینکه گفته می‌شود رابطه دولت با حناچی شهردار تهران دچار مشکل شده است، گفت: حناچی در تلاش است که قانون را اجرا کند و همه باید نسبت به اجرای قانون تمکین داشته باشند. به‌طور کلی رابطه شهرداری با دولت چندان شکراب نیست. وی درباره اینکه رئیس‌جمهور برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران دستور داده و شهرداری از مواضعش عقب‌نشینی می‌کند، افزود: رعایت قانون برای همه یکسان است و همه باید به آن تمکین کنند؛ اراده شهرداری در حال حاضر جلوگیری از انجام تخلفات است که تخلف انجام‌گرفته در ملک جماران نیز از جمله موضوعات مورد توجه مدیریت شهری است.

 

9 هزار لیتر الکل احتکارشده در جنوب پایتخت

ایلنا نوشت: رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران از کشف 9 هزار و 573 لیتر الکل و 96 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده از انباری در جنوب تهران به ارزش 9 میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ مهدی تاجیک گفت: با دریافت خبری مبنی بر دپوی مواد ضدعفونی‌کننده در انباری در حوالی کهریزک، شناسایی آن به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت. با تحقیقات پلیسی، هویت مالک انباری شناسایی شده و نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پنجم مردادماه به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در بازرسی از داخل انباری مواد احتکارشده را کشف کنند.

 

شهادت ۱۴۰ نفر از کادر درمان در مبارزه با کرونا

ایرنا نوشت: معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: بیش از شش هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۴۰ نفر از کادر درمان در این مسیر شهید شده‌اند. علی فتاحی افزود: گروه پرستاری ۲۲ درصد، گروه پزشکان عمومی بیش از ۲۰ درصد، گروه داخلی هشت درصد و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تاکنون تشکیل می‌دهند. جامعه پزشکی مثل همیشه نشان داد که همواره در کنار طبابت، اخلاق هم مطرح است و نه فقط استاد علم، بلکه نماد ایثار است. به همین علت از زمان‌های بسیار دور، جامعه پزشکی مورد احترام جامعه بوده و هنر طبابت کاری ارجمند و حرفه‌ای مقدس به‌شمار می‌رفته است.

دراین پرونده بخوانید ...