شناسه خبر : 34249 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

ثبت‌نام ۱۴۹ هزار نفر برای بیمه بیکاری

تسنیم نوشت: انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران اظهار کرد: تاکنون 149 هزار نفر در استان تهران برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند و در شرایطی که نفت در پایین‌ترین قیمت جهانی قرار دارد و درآمد پایین کشور، اگر توجهی به رونق و جهش تولید نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم بود. اگر بخش خصوصی و دولت با هم هم‌افزایی نداشته باشند در جهش تولید نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. جلسه ستاد تسهیل نیازمند بازنگری ساختاری و اصلاح‌گرایانه در ساختار است و اعضا باید با اشراف کامل قوانین و آیین‌نامه در جلسات حضور پیدا کنند، همچنین پرداخت بیمه بیکاری صرف به کارگر خیلی مطلوب دولت نیست و بانک‌های استان باید متناسب با ظرفیت‌های تهران به بخش تولید تسهیلات ارائه کنند.

رشد 39درصدی بودجه میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس نوشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: مجموع اعتبارات ستاد مرکزی وزارتخانه و دستگاه‌های وابسته در قانون بودجه سال 99، 15 هزار و 326 میلیارد ریال بوده که نسبت به اعتبارات ابلاغی بودجه سال 98 رشد 39درصدی داشته است. علی‌اصغر مونسان گفت: در قانون بودجه سال 99 مجموع اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و عمرانی این وزارتخانه و دستگاه‌های وابسته بالغ بر 15 هزار و 326 میلیارد ریال بوده که این رقم در ابلاغ سال 98 حدود 11 هزار و 20 میلیارد ریال است. قانون بودجه 99 کل کشور مانند سنوات گذشته پس از جمع‌بندی لازم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب در هیات دولت در قالب لایحه بودجه در اسفند 98 تقدیم مجلس شد.

هاشمی: مخالف مچ‌گیری هستیم

ایلنا نوشت: رئیس شورای شهر تهران معتقد است؛ شفافیت در مدیریت شهری یکی از دستاوردهای مهم شورای پنجم است و شورا خود در این مسیر پیش‌قدم شد، اما در مورد سیاسی کردن رسیدگی به پرونده‌های شهر اتفاقاً ما مخالف مچ‌گیری و استفاده سیاسی هستیم و تاکنون هم اقدامی در این زمینه نشده است. محسن هاشمی افزود: شورا جلسات غیرعلنی را حذف کرد و با پخش زنده جلسات رسمی شورا، به شهروندان دسترسی کاملی به مذاکرات صحن شورا داد، همین موضوع شفافیت آرا و روشن شدن رای هر نماینده که مدت‌هاست محل مناقشه است بدون سروصدا و تبلیغ در شورا تصویب و اجرا شد و آرای اعضای شورا در حوزه قانونی کاملاً شفاف است.

کرونا، سرباز اشکانی را از گور درآورد

ایرنا نوشت: دفن فرد فوت‌شده از کرونا در یکی از روستاهای مازندران منجر به کشف گور سرباز اشکانی شده است. علی رمضانی‌پاجی پژوهشگر گفت: هنگام دفن یکی از فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در روستای «پاجی» واقع در بخش دودانگه ساری به آثار تاریخی دست یافتیم. هنگام حفر قبر برای دفن فرد فوت‌شده از کرونا که طبق پروتکل بهداشتی باید عمق بیشتری می‌داشت، به گور باستانی رسیدیم که متاسفانه این گور باستانی بر اثر برخورد بیل مکانیکی تخریب شد. بقایای یک اسکلت انسانی، بقایای یک ظرف سفالی شکسته، بقایای یک شمشیر آهنی و یک تیردان و یک قطعه شی آهنی مربوط به ابزار جنگی کشف شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها