شناسه خبر : 34181 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از محیط زیست

عصر ایران نوشت: به دنبال نامه جمعی از خبرنگاران حوزه محیط‌زیست به هیات‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، این انجمن در نامه‌ای به سخنگوی دولت از رویکردهای روابط عمومی سازمان محیط زیست انتقاد کرد. در نامه انجمن صنفی با اشاره به سوابق این موضوع در سازمان محیط زیست آمده است: «در ماه‌های اخیر از سوی مقامات رسمی سازمان محیط زیست، که ریاست محترم آن معاون رئیس‌جمهور است، به دفعات نسبت‌های ناروایی به روزنامه‌نگاران حوزه محیط زیست داده شده است. متاسفانه تذکراتی که به‌صورت رسمی و غیررسمی برای رعایت قانون، اخلاق و احترام روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگاران حوزه محیط زیست به این سازمان داده شده است، تاکنون موثر نیفتاده و این رویه همچنان ادامه دارد.

درخواست از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن تشریح روند جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا و همچنین وضعیت ذخایر خونی کشور، بر لزوم مدیریت مصرف خون در بیمارستان‌ها تاکید کرد. دکتر پیمان عشقی درباره جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا گفت: در یک کارآزمایی بالینی مانند بسیاری از کارآزمایی‌های دیگر بخش خصوصی هم اعلام کرده که در جمع‌آوری کلی پلاسما کمک کند، اما در پروژه ملی جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا، فقط سازمان انتقال خون ایران درگیر است و ما پلاسمای بیماران بهبودیافته را جمع می‌کنیم. این وظیفه سازمانی ماست و اساسنامه سازمان انتقال خون این وظیفه را در اختیار سازمان انتقال خون قرار داده که خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز را تامین کند.

چند گام تا طلوع دوباره توریسم

دنیای اقتصاد نوشت: کمیته بین‌المللی بحران گردشگری به منظور هدایت بخش گردشگری و ایجاد تقویت پایه‌های این حوزه و آینده پایدار در پاسخ به بحران کووید ۱۹ تشکیل شده است. سازمان جهانی گردشگری با انتشار مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای بازار گردشگری خواستار حمایت فوری و جدی برای کمک به بخش گردشگری جهان شده است که براساس آن این بازار علاوه بر اینکه از چالش بی‌سابقه کووید ۱۹ عبور کند به «رشد و پیشرفت» نیز دست یابد. این توصیه‌ها اولین نتایج به‌دست آمده از کمیته جهانی بحران گردشگری است که توسط سازمان جهانی گردشگری و نمایندگان سطح بالای سراسر بخش‌های گردشگری و سیستم گسترده سازمان ملل متحد تاسیس شده است.

تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران افزایش یافته است

ایرنا نوشت: رئیس اورژانس تهران گفت: این روزها تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند. پیمان صابریان افزود: ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل سکته‌های قلبی و مغزی و تروماها و تصادف‌ها همچنان وجود دارد و با کرونا، بار اضافه‌ای به اورژانس تحمیل شد. به آموزش بیشتر و به کار بیشتر در اورژانس نیاز داشتیم. انتقال بین‌بیمارستانی هم به اورژانس پیش‌بیمارستانی محول شد و این در حالی است که این کار قبلاً توسط خود دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شد. تاکنون سابقه نداشت که تمام بیماران از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها