شناسه خبر : 32698 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

رفع مشکل تاییدیه اینترنتی نسخ تامین ‌اجتماعی

ایسنا نوشت: پیرو مشکلات ایجادشده طی روزهای اخیر در بهره‌گیری از سامانه‌های برخط سازمان تامین اجتماعی و ایجاد اختلالاتی برای تایید نسخ دارویی، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تا زمان رفع اختلال خطوط مخابراتی، آدرسی دیگر را به منظور بهره‌برداری مراکز درمانی طرف قرارداد و کاهش مشکلات بیماران برای دریافت تاییدیه نسخه‌های دارویی‌شان اعلام کرد. دکتر شهرام غفاری توضیح داد: در پی مشکلات ایجادشده در چند روز گذشته به منظور بهره‌گیری از سامانه‌های برخط سازمان تامین اجتماعی از جمله پرتال معاونت درمان ممکن است در ارائه خدمات درمانی به بیماران از جمله تایید نسخ دارویی، تایید نسخ پاراکلینیک، ثبت جلسات دیالیز، تولید نسخ الکترونیک و اخذ استحقاق درمان در مراکز بستری اشکالاتی به وجود آمده باشد.

40 هزار کلاس نیمه‌تمام

همشهری نوشت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ۴۰ هزار کلاس نیمه‌تمام داریم و اولویت کنونی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه همایش ملی «بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز کشور» با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی، بازسازی و تخریب هستند، گفت: باید برای ایمن شدن این مدارس تلاش‌های لازم را به‌کار ببندیم. وی افزود: طی سال‌های گذشته اصرار آموزش و پرورش بر توسعه فرصت‌های آموزشی در همه مناطق کشور بوده و به همین علت در بسیاری از مناطق مدارسی ساخته شده اما تعداد دانش‌آموزان آن اندک است. حاجی‌میرزایی اظهار کرد: در برخی مناطق جمعیت دانش‌آموزی به ۳۵ تا ۴۰ نفر در یک کلاس می‌رسد.

شناسنامه‌های لاکچری با قید تهرانی

ایران نوشت: تب فراگیر زایمان‌های توریستی بعد از سفر برخی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور به خارج از کشور حالا به زنان پابه‌ماه در برخی از شهرستان‌ها هم سرایت کرده است اما این‌بار آنهایی که توان مالی کمتری دارند برای اینکه از قافله زایمان‌های توریستی عقب نمانند، تهران را مقصد تولد فرزندشان انتخاب می‌کنند. متخصصان معتقدند؛ توهم هویت‌بخشی زنان پابه‌ماه را از شهرهای دور به پایتخت می‌کشاند تا به باور خودشان فرزندشان شناسنامه تهرانی داشته باشد. اگر یک روز در کلینیک‌های تخصصی زنان و زایمان حضور پیدا کنید مادران پابه‌ماهی را خواهید دید که هفته‌های آخر بارداری خود را در تهران می‌گذرانند تا فرزندشان در این شهر به دنیا بیاید.

موتورسیکلت‌های فرسوده؛ بلای جان شهرها

شهروند نوشت: نیم ‌میلیون موتورسیکلت رسوبی و توقیفی که در پارکینگ‌ها جا خوش کرده‌اند و هشت ‌میلیون موتورسیکلت فرسوده در حال تردد، در انتظار خروج از چرخه مصرف هستند تا شهرهای ایران نفسی تازه کنند. آلودگی هوای کلانشهرهای ایران حالا به یکی از مسائل اساسی تبدیل شده است و هرچند وقت یک‌بار نشانگرهای سامانه‌های پایش آلودگی هوا از وخامت وضعیت هوا حکایت می‌کند. برای نمونه هفته گذشته آلودگی هوای تهران و تعدادی از شهرها به سرخط اخبار رسانه‌های داخلی آمد. هرچند در روزهای اخیر وزش باد و ریزش باران، کیفیت هوا را تا حدی تعدیل کرد اما تا پایان زمستان به دلیل احتمال بروز پدیده وارونگی دما همچنان آلودگی هوا در کمین کلانشهرهای ایران است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها