شناسه خبر : 31959 لینک کوتاه

محمدعلی نجفی آزاد شد

ثبت نام کمتر از سه هزار پزشک برای نصب کارتخوان

محمدعلی نجفی آزاد شد

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران با تاکید بر اینکه مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان تمدید نخواهد شد، گفت: تعداد خیلی کمی از پزشکان شاید در حدود 1 /2 درصد ثبت نام کرده‌اند و این آمار با وجود مهلت اندک باقی‌مانده جای نگرانی دارد. به گزارش فارس، محمدرضا نوری درباره وضعیت زیرساخت‌های لازم برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان گفت: حدود 10 شرکت از 12 شرکت پی‌اس‌پی این خدمات را ارائه می‌دهند و عملاً در حال حاضر، مشکل زیرساختی برای نصب کارتخوان‌ها وجود ندارد. نوری با اشاره به تعداد قابل توجه پزشکان در کشور به‌خصوص تهران افزود: طبق آمارهای موجود، تعداد خیلی کمی از پزشکان شاید در حدود 1 /2 درصد ثبت نام کرده‌اند و این آمار با وجود مهلت اندک باقی‌مانده (11 روز) جای نگرانی دارد به‌خصوص اینکه این مهلت به هیچ عنوان از سوی سازمان امور مالیاتی تمدید نخواهد شد. امیدواریم پزشکان تلاش کنند تا سریع‌تر ثبت نام کنند. وی افزود: طبق آماری که گرفته‌ام زیر سه هزار پزشک در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده‌اند.

درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است، گفت: مالیات گرفتن از هیچ صنفی منوط به داشتن یا نداشتن کارتخوان نیست و پزشکان هم برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند. به گزارش ایسنا،‌ دکتر نجفی‌خواه درباره بحث مالیات پزشکان و لزوم اخذ کارتخوان گفت: پزشکان برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند و اگر سازمان امور مالیاتی اظهارنامه‌ای را قبول نداشته باشد خودش راساً برای تعیین مالیات اقدام می‌کند. وی با اشاره به موضوع مالیات بر سیگار گفت: مالیات بر سیگار دو قسمت دارد؛ یکی اخذ عوارض بر خرده‌فروشی و یکی اخذ عوارض بر تولید سیگار. در حال حاضر قانون بودجه به گونه‌ای است که فقط مالیات از تولیدکننده گرفته می‌شود و عوارض بر خرده‌فروشی اخذ نمی‌شود. رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت این را هم گفت که طبق برنامه ششم عوارض بر کالاها و خدمات آسیب‌رسان باید وضع شود اما می‌بینیم که این عوارض فقط بر روی چند قلم کالا مانند چیپس، پفک و سیگار گرفته می‌شود. در حالی که مصادیق کالاها و خدمات آسیب‌رسان بسیار زیاد هستند که باید از آنها عوارض گرفته شود و در این صورت در حوزه سلامت منابع پایدار ایجاد می‌شود.

آزادی محمدعلی نجفی از زندان

محمدعلی نجفی، متهم پرونده قتل میترا استاد روز چهارشنبه با تودیع وثیقه از اوین آزاد شد. میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران- صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. طبق اعلام علی القاصی‌مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهامات محمدعلی نجفی قتل عمد خانم میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) اعلام شد. سه جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی برگزار شد. نهایتاً غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هشتم مردادماه ۹۸ با اشاره به صدور رای پرونده قتل میترا استاد و ابلاغ آن به وکلای طرفین پرونده گفت: در کیفرخواست، سه عنوان اتهامی برای متهم عنوان شده؛ قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل و همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز. دادگاه در دو موضوع متهم را مجرم تشخیص داده؛ «قتل عمد» را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص چون حق‌الناس است حکم به قصاص صادر کرده است. دادگاه در مورد «ایراد صدمه غیرموثر در قتل» رای برائت صادر کرده چون دادگاه برخلاف دادسرا به این نتیجه رسید که صدمات وارده به مقتول «یک صدمه» بوده، دو تیر به او اصابت نکرده بلکه یک تیر ابتدائاً به کف دست اصابت کرده از دست عبور کرده و در قفسه سینه مقتوله جای گرفته است. به موجب قانون هر گاه ضربه، ضربه واحدی باشد هرچند جراحات متعدد باشد یک حکم صادر می‌شود و چون با اقدام واحد این عمل انجام شده، همان حکم اشد که «قصاص» است مورد حکم دادگاه قرار گرفته است.

نجات شمشادهای هیرکانی در دستور کار

میزان پیشرفت برنامه نجات شمشادهای هیرکانی با حضور معاونان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بررسی شد. به گزارش ایسنا در جلسه مشورتی که با حضور حمید ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و افراسیابی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، برگزار شد، به دلیل همجواری رویشگاه‌های تحت مدیریت دو سازمان، بر ضرورت اقدامات اجرایی مشترک و هم‌راستا برای کنترل موثرتر آفات شمشاد هیرکانی تاکید شد. بر اساس مصوبات این جلسه، تشکیل کارگروه ستادی ویژه منابع طبیعی و محیط زیست برای بررسی معضلات و مشکلات این‌گونه از جمله آفات و بیماری‌های گیاهی، تخریب و تصرف اراضی، حریق و... در اولویت قرار گرفت. علاوه بر این مقرر شد تا به منظور تسریع مقابله با آفات شمشاد، تهیه نقشه‌های پراکنش و پهنه‌بندی شمشاد در جنگل‌های هیرکانی در دستور کار ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های شمالی قرار گیرد و به منظور همکاری و استفاده از پتانسیل علمی و اجرایی، نمایندگان ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها نیز در کارگروه‌های استانی حضور داشته باشند همچنین با توجه به اینکه مقابله موثر با آفت شب‌پره شمشادی مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف به‌ویژه در سطح استانی است، در این جلسه مقرر شد کارگروه ویژه‌ای به این منظور تشکیل شود.

«آزمون ملی هوش» مورد تایید آموزش و پرورش نیست

پس از اعلام ممنوعیت برگزاری آزمون‌هایی چون چرتکه و کانگورو در مدارس از سوی آموزش و پرورش به علت تاکید صرف بر تقویت قوای ذهنی دانش‌آموزان به‌جای تربیت همه‌جانبه آنها؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شرکت در آزمون‌هایی تحت عنوان «آزمون ملی هوش» را نیز مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ندانست و از خانواده‌ها خواست فرزندانشان را درگیر چنین آزمون‌هایی نکنند. رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون آزمونی تحت عنوان آزمون ملی هوش که اخیراً در سه رده سنی از 5 تا 80سالگی از سوی موسسات خصوصی برگزار می‌شود و هدف آن تنها معرفی و شناسایی افراد باهوش بالاست، اظهار کرد: دائم تاکید می‌کنیم آزمون‌هایی از این قبیل مورد تایید ما نیستند و ضرورتی ندارد کودکان را درگیر چنین مسابقات و آزمون‌هایی کنیم تا با همدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت عددی را تحت عنوان نمره هوشی به آنها اعلام کنیم که از یک طرف مشخص نیست چه دستاوردی دارد و آیا درست هست یا خیر، و از سوی دیگر اگر هم ضریب هوشی کودکی تشخیص داده شد قرار است چه انتظاراتی از او ایجاد شود؟

پای متهمی ۱۶ساله به دادگاه مفاسد اقتصادی باز شد

راژان حاجی‌پور ۱۶ساله در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات هشت اخلالگر ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به اتهام معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به میزان ۱۲۶ میلیون یورو به سوالات قاضی شعبه اول ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی پاسخ داد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد رئیس شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی روز سه‌شنبه گذشته در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات هشت متهم اخلال ارزی گفت: این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات ایوب استادکریمی و افراد مرتبط با وی به صورت علنی و با حضور نماینده دادستان، متهمان و وکلای آنها برگزار می‌شود. علی باقری‌اصل، نماینده دادستان تهران، با قرائت کیفرخواست اظهار کرد: ایوب استادکریمی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان متهم است و سایر متهمان یعنی ولی حاجی‌پور به میزان ۲۸ میلیون یورو، امیر موسایی ۲۵ میلیون یورو، نوروز سکان‌دستگیر ۲۵ میلیون یورو، وحید فراهانی ۹ میلیون یورو، مهدی اشرفی ۹۵ هزار دلار و داریوش شجاع‌فر به میزان ۲۱ میلیون یورو متهم هستند که شجاع‌فر و فراهانی فعلاً متواری هستند. در این میان راژان حاجی‌پور با ۱۶ سال سن که تا کلاس هشتم درس خوانده، به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته در حد کلان به میزان ۱۲۶ میلیون یورو متهم است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک ماه به تعویق افتاد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که اعلام فراخوان آن از اواخر مرداد به اواخر شهریور موکول شد. علی الهیارترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش‌وپرورش، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طرحی که برای رتبه‌بندی فرهنگیان نیاز است با توجه به اختیارات دولت و بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم که می‌تواند ورود کند تهیه ‌شده و در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و به‌زودی به صحن دولت ارسال و پس از تصویب نهایی اجرایی می‌شود و تمام تلاش ما این است که از مهرماه انجام و اجرا شود. وی در پاسخ به سوال زمان و علت تاخیر آزمون استخدامی گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود و ظاهراً به دلایلی به اواخر شهریور موکول شده ولی خوشبختانه مجوزهای ما تایید شده و ۱۲ هزار نفر ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، دو هزار نفر سهمیه مختص استان سیستان و بلوچستان و چهار هزار و ۳۹ نفر هم مجوزهای استفاده‌نشده سال قبل در دفترچه درج ‌شده و علاقه‌مندان به حرفه معلمی می‌توانند انتخاب و بر اساس شرایط در آزمون شرکت کنند.

پیشگیری، اولویت اول محیط‌بانان در رویارویی با تخریب طبیعت

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکردی در سازمان حفاظت محیط زیست جهت استفاده از تجهیزات نوین مانند پهپاد، دوربین مداربسته، بی‌سیم و دوربین‌های روی البسه اتخاذ شده که این دوربین‌ها مجهز به جی‌پی‌اس و مادون قرمز بوده و جهت مستندسازی در رویارویی محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز و متخلفان محیط زیست بسیار حائز اهمیت است. به گزارش ایلنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط‌بانی جاجرود با بیان اینکه در راستای تکمیل تجهیزاتی که در سال گذشته به محیط‌بانان سراسر کشور داده شد امسال با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان محیط زیست و پلیس پیشگیری ناجا منعقد شد امیدواریم بتوانیم در جهت کیفی‌سازی تجهیزات محیط‌بانان اقدام کنیم. وی با بیان اینکه رویکردی در سازمان حفاظت محیط زیست جهت استفاده از تجهیزات نوین مانند پهپاد، دوربین مداربسته، بی‌سیم و همچنین دوربین‌های روی البسه اتخاذ شده است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال موضوع بی‌سیم را در پاسگاه‌های محیط‌بانی حل کنیم تا همه پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر کشور بتوانند بدون واسطه با هم ارتباط داشته باشند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها