شناسه خبر : 28582 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

کوله مدرسه را بردار

ایران نوشت: حتماً شما هم خبر ازدواج دخترک 9‌ساله مشهدی را شنیده‌اید. بعد از چاپ گزارش نیکوکاران پیشقدم شدند و گفتند که زندگی دخترک را تغییر خواهند داد. البته می‌خواستند سهیلا را از نزدیک ببینند و با خانواده‌اش قول و قرار بگذارند دخترک دوران کودکی‌اش را سپری کند، مدرسه برود و روزی عشق را تجربه کند و خودش برای زندگی‌اش تصمیم بگیرد. ماجرا از این قرار بود که معاون دادستان مشهد مداخله کرد و در تالار عروسی جلوی این ازدواج را گرفت. نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان به رسانه‌ها گفت این اولین اقدام عملی برای پیشگیری از این نوع ازدواج‌ها در کشور است. او گفت این دختر 9‌ساله هیچ اطلاعات عمومی نداشته، مدرسه نرفته، هیچ چیز از ازدواج نمی‌دانسته جز لباس عروسی‌اش. 

اختلاف میلیونی قیمت تتو از جنوب تا شمال شهر

شهروند نوشت: روی دست راستش اژدهایی چنبره زده با رنگ‌های سبز و قرمز و مشکی تا خشمش را به خوبی به نمایش بگذارد، اما روی دست چپش درختی مشکی خودنمایی می‌کند که ریشه‌هایش تا آرنج می‌رسد؛ درختی برعکس. طرح‌ها را بی‌هدف انتخاب کرده و تنها ملاکش شلوغی طرح بوده و بس. تی‌شرت مشکی گله‌گشادی به تن کرده و به شیوه خاصی راه می‌رود. «کامبیز صدایم می‌زنند اما اسمم مجتبی است! تتو مد شده و خیلی شیک است، برای همین پول‌توجیبی‌هایم را جمع کردم و مدتی هم کار کردم تا پول تتو را جمع کنم.» تازه ۲۱سالگی را تمام کرده، اما مانند هنرپیشه‌های رنگین‌پوست هالیوود رفتار می‌کند. 

زنانه و سالخورده

اعتماد نوشت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گزارشی آینده‌نگارانه از وضعیت پایتخت تهیه و منتشر کرده است که تهران را از مناظر مختلف اجتماعی، اقتصادی، محیطی و فناوری اطلاعات بررسی و پیش‌بینی کرده است.  «آینده‌نگاری کلانشهر تهران» گزارشی است در حوزه اجتماعی که تهران را در آینده، شهری بیشتر سالخورده پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این تهران زنانه‌تر می‌شود و جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد. از حیث تاثیرگذاری بر آینده شهر تهران، پیشران‌های روند مهاجرت‌پذیری منطقه شهری تهران‌-‌کرج، روند مهاجرت‌پذیری شهر تهران و حضور اجتماعی زنان دارای بیشترین تاثیرگذاری بر آینده تهران است.

نخستین پالس آماری از حذف ارز مسافرتی

دنیای اقتصاد نوشت: سازمان گردشگری گرجستان گزارش میزان سفرهای توریستی به این کشور در ماه آگوست را منتشر کرد و به‌ موجب آن ایرانیان با ثبت ۳۵ هزار و ۵۷۱ ورود، در رتبه پنجم قرار گرفتند؛ رقمی که نخستین داده آماری قابل استناد از حجم سفرهای خروجی ایرانیان به یک مقصد پس از اصلاح سیاست‌های ارزی کشور در تابستان و حذف سهمیه ارز مسافرتی است. هرچند در ماه آگوست تعداد سفرها در مقایسه با ماه پیش از آن دچار افت نشده، اما با قرار دادن این عدد در کنار ارقام مربوط به سفر گردشگران کشور به گرجستان در چند ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ و مقایسه ماه‌به‌ماه میزان سفرها با سال ۲۰۱۷، تکه‌های پازلی تکمیل می‌شود که نشان از انعکاس سیاست‌های ارزی کشور بر میزان سفرهای خروجی ایرانیان دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها