شناسه خبر : 24541 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

ایران؛ بهشت سیگاری‌ها

تجارت فردا- لوگو همشهرینوشت: ایرانی‌ها سالانه بیش از ۵۵ میلیارد نخ سیگار دود می‌کنند که سرانه مصرف هر ایرانی در سال، ۶۸۸ نخ برآورد شده است. قیمت سیگار در کشور ما، بین 114 کشور منتخب دنیا از 84 کشور ارزان‌تر است. بر اساس آمارهای منتشره در یکی از وب‌سایت‌های خارجی که قیمت خرده‌فروشی بسیاری از کالاها و خدمات مصرفی در کشورهای مختلف را رصد می‌کند، قیمت هر پاکت سیگار مارلبرو در ایران در سال 2017 حدود 31 /2 دلار برآورد شده است؛ یعنی کمتر از 9500 تومان برای 20 نخ سیگار. در مهرماه شاخص قیمت دخانیات نسبت به مهر سال گذشته تنها 4 /0 درصد رشد را تجربه کرده و رشد قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 4 /11 درصد و تفریح و امور فرهنگی 9 /10 درصد است.

♦♦♦

رهایی از تجاوز با ادعای ابتلا به ایدز

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: شامگاه ۳۱ مردادماه زن ۳۰‌ساله که پزشک متخصص زنان و زایمان بود خود را به پلیس فرودگاه رساند و گفت: «ساعتی پیش از استانبول رسیدم. منتظر تاکسی بودم. راننده جوانی مقابلم ایستاد. اعتماد کردم و سوار خودرویش شدم. همه چیز عادی بود اما ناگهان به سمت اتوبان فتح پیچید و کنار جاده خاکی متوقف شد. با چاقو به سمتم آمد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که بگویم ایدز دارم تا دست از سرم بردارد. وقتی این حرف از دهانم درآمد او به‌شدت کتکم زد و مرا رها کرد و با خودرویش دور شد.» با اظهارات این زن، راننده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

♦♦♦

خیانتی که به فرود اضطراری هواپیما منجر شد

تجارت فردا- لوگو قانوننوشت: زن و شوهر ایرانی با فرزند کوچک‌شان سوار هواپیمای قطر ایرویز در حال پرواز از قطر به سمت اندونزی بودند. زن به فکر افتاد از محتویات گوشی همسرش باخبر شود. درحالی‌که همسرش خواب بود، انگشت او را روی قفل گوشی گذاشت و وقتی گوشی باز شد، با دیدن پیام‌ها متوجه شد همسرش به او خیانت کرده و شروع به ضرب و شتم همسرش کرد. مهماندارها نتوانستند او را کنترل کنند و خلبان مجبور به فرود اضطراری در شهر چنای چین شد. زن و شوهر را همراه با کودک‌شان همانجا رها کردند و به پرواز ادامه دادند. یک مقام امنیتی خبر داد که این خانواده یک روز را در فرودگاه چنای گذراندند و به کوالالامپور فرستاده شدند.

♦♦♦

پیشنهاد واردات آب از افغانستان

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس گفته تامین آب خراسان جنوبی از افغانستان در دستور کار است. به گفته محمدرضا امیرحسنخانی: «فاز مطالعات صفر انتقال آب از افغانستان به ایران و خراسان جنوبی هم به پایان رسیده و به‌زودی جلسه‌ای با وزیر امور خارجه برگزار و موضوع انتقال آب از کشور افغانستان به خراسان جنوبی را نهایی خواهیم کرد». گفته این نماینده مجلس در حالی مطرح می‌شود که دو رودخانه مرزی هیرمند و هریرود بین ایران و افغانستان مشترک است. ایران بر سر رودخانه مرزی هیرمند، پشتوانه قرارداد ۱۳۵۱ را دارد و درباره رودخانه مشترک مرزی هریرود، طبق قوانین بین‌المللی، حقابه دارد. بنابراین افغانستان ملزم به تامین حقابه طبیعی، قانونی و عرفی ایران است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها