شناسه خبر : 22120 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مادران کودکان اوتیسم حق تصمیم‌گیری ندارند

a-20-1به نقل از لادن طباطبایی، بازیگری که یک دختر مبتلا به اوتیسم دارد، نوشت: من به خاطر اختلال اوتیسم فرزندم از ایران مهاجرت کردم اما مشکلی که باعث شد مهاجرت کنم، مشکل قانونی بود. یک کودک مبتلا به اوتیسم به آموزش تخصصی نیاز دارد. می‌خواستم دخترم دوره‌های آموزشی را طی کند اما پدر او مخالف بود.‌ کودک اوتیسم طبق قانون ما، محجور محسوب می‌شود و تنها پدر می‌تواند برایش تصمیم‌گیری کند. قانون به من حق نمی‌داد در تصمیم‌گیری برای او نقش داشته باشم، تا اینکه ایشان موافقت کرد همراه دخترم از کشور خارج شوم. متاسفانه سال‌های طلایی دخترم از دست رفت تا اینکه در 10سالگی او مهاجرت کردیم تا بتواند آموزش متناسب بگیرد.

♦♦♦

آگهی‌های عجیب آدم‌های تنها

a-20-2در گزارشی درباره آگهی‌های عجیب برای جذب شریک، نوشت: انواع نرم‌افزارها، کتاب‌ها و جزوه‌ها جایگزین خوبی شد برای آدم‌هایی که هر روز تنهاتر شدند. اما نیازهایی که می‌توانند انگیزه‌ای باشند برای درج آگهی باقی ماندند: «داوطلب کنکور تجربی 97 هستم. اگر مایل هستید یک رقابت سالم و دوستانه داشته باشیم و در درس‌ها به یکدیگر کمک کنیم در خدمتتان هستم.» آگهی‌دهنده دنبال یک شریک درسی است. مهراد، 17ساله آگهی‌اش را در سایتی شناخته‌شده درج کرده. آگهی‌هایی از این دست در سایت زیادند؛ با عنوان پارتنر کنکور، پارتنر زبان، پارتنر ارشد و.... در میان آگهی‌ها به مواردی همچون نیاز به پارتنر گیتار، پارتنر کوهنوردی، پارتنر فوتبال و پارتنر بیلیارد هم برمی‌خوریم.

♦♦♦

چاقوکشی بر سر قیمت «بلال» و شلیک تیر هوایی

a-21-1نوشت: به دنبال درگیری تعدادی از اهالی مرزن‌آباد با تعدادی از مسافران به خاطر قیمت بلال و زدوخورد میان دست‌فروشان حاشیه جاده و برخی مسافران، ماموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند. با حضور ماموران پلیس مشخص شد طرفین دعوا با استفاده از چاقو اقدام به مجروح کردن یکدیگر کرده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس ناجا با رد ادعای برخی از سایت‌ها مبنی بر تیراندازی یگان امداد پلیس در این حادثه، گفت: ماموران پلیس از همان دقایق اولیه حادثه در محل حضور داشتند و برای کنترل وضعیت و متفرق کردن طرفین دعوا اقدام به شلیک دو تیر هوایی کردند. در این درگیری چهار تن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

♦♦♦

زنان؛ شاغلان بدون بیمه و حداقل حقوق

a-21-2در گزارشی با عنوان «زنانی با حقوق‌های ۱۵۰ هزار تومانی» درباره این زنان و دختران که در مهدکودک‌ها، مطب‌ها، دفاتر مهندسی و صنف‌های مختلف بازار مشغول به کار هستند، نوشت: کارگرانی ارزان که میل به استقلال، اجبار فقر، بیکاری و... آنها را وادار به پذیرش کارهایی با دستمزد پایین، بدون قرارداد و بیمه و شروطی متفاوت کرده است... حسام نیکوپور، معاون پژوهشی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، می‌گوید: تعداد بیمه‌شدگان ایران حدود ۱۵‌ میلیون نفر است که با در نظرگرفتن جمعیت 5 /21‌ میلیون نفری کارکنان در ایران، حدود 5 /6 میلیون نفر از کارکنان بیمه نیستند. این 5 /6 میلیون نفر کسانی هستند که مزد و حقوق‌بگیر نیستند و حداقل ۸۰‌ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها