شناسه خبر : 40373 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جرائم در هوا

آیا میان سطح آلودگی هوا و نرخ جرائم رابطه‌ای همزمان برقرار است؟

فصل تحقیق این هفته با مقاله‌ای درباره کاهش مشارکت و درآمد زنان متاهل آغاز می‌شود. در خلاصه این مقاله آمده است: شاخص هنجارهای اجتماعی جنسیتی برنامه توسعه سازمان ملل متحد که از داده‌های جهانی استفاده می‌کند و 81 درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد، حکایت از آن دارد که اکثریت مردم اعتقاد ندارند که زنان و مردان باید در بخش‌هایی مانند سیاست یا کارهای مدیریتی از فرصت‌های برابر برخوردار باشند. حدود 50 درصد از مردان و زنانی که در 75 کشور در یک مصاحبه تحقیقاتی شرکت داشتند اعلام کردند که مردان رهبران سیاسی بهتری نسبت به زنان هستند. بیش از 40 درصد آنها باور داشتند که مردان، مدیران تجاری بهتری‌اند و در برخی از کشورها حتی این نگرش با تعصبات خاص و مردسالارانه همراه بود و نشان از نابرابری‌های قوی در دستمزد، ساعات کاری و نوع شغل برای زنان داشت.

«آیا میان سطح آلودگی هوا و نرخ جرائم رابطه‌ای همزمان برقرار است؟» این پرسش آغاز مقاله دیگری است. این پژوهش به ارزیابی پیوند بالقوه میان آلودگی هوای محیط و جرم پرداخته است. نویسندگان با به‌کارگیری دو روش‌شناسی متمایز نشان دادند که تغییرات روزانه آلودگی هوا ارتباط مثبتی با نرخ‌های باالاتر جرم در لندن دارد. افزون بر این آنان دریافتند گرچه آلودگی بر همه گونه‌های جرم اثر تقویت‌کننده‌ای دارد اما اثر آن بر جرم‌های لحظه‌ای و هیجانی چشمگیرتر است.

آیا روبات‌ها واقعاً جای نیروی کار را در آینده می‌گیرند؟ درباره این پرسش چنین توضیح داده شده است: یافته‌های این مقاله حاکی از آن است که به‌رغم پیش‌بینی‌های متفق‌القول ادبیات حوزه مبنی بر فراگیری روبات‌ها، اما هنوز نه‌تنها در آمارهای بهره‌وری بلکه در بخش‌های دیگر نیز روبات‌ها و آثارشان به سختی قابل رویت هستند. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها