شناسه خبر : 38031 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بحران اقتصاد منا

شرکت‌های جدید چگونه ایجاد می‌شوند؟

اولین مقاله فصل تحقیق این هفته «آیا بهبود در مدیریت شرکت ماندگار است؟» نام دارد. در این رابطه چهار اقتصاددان با نام‌های نیکلاس بلوم از دانشگاه استنفورد، آپراجیت ماهاجان از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، دیوید مک‌کنزی از بانک جهانی و جان رابرتس از دانشگاه استنفورد در مقاله‌ای که در سال 2018 در انجمن ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا به چاپ رسید به بررسی میزان ماندگاری آثار تغییر در رویکردهای مدیریتی شرکت‌ها پرداخته‌اند.

مقاله دوم درباره این است که «شرکت‌های جدید چگونه ایجاد می‌شوند و چه نقشی در اقتصاد دارند؟». در خلاصه این مقاله می‌خوانیم؛ تاسیس شرکت‌های جدید یکی از محرک‌های حیاتی تولید شغل است که نقش مهمی در تقابل با شوک‌های اقتصاد کلان دارد. اما سوال این است؛ زمانی‌که موقعیت مناسب برای تاسیس شرکت جدید مهیا می‌شود، کدام دسته از فعالان اقتصادی مبادرت به تاسیس شرکت جدید می‌کنند؟

مقاله سوم این فصل به پرسشی درباره بحران اقتصادی در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌پردازد. موانع نهادی و ساختاری زیادی بر سر راه توسعه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا وجود دارد که برطرف کردن آن نیازمند اجرای برنامه‌های اصلاحات جامع و کمک‌های بین‌المللی کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپاست. نویسندگان این مقاله مارک دابروفسکی، محقق،Bruegel استاد دانشکده اقتصاد در مسکو و مارتا دومینگوئز خیمنز، تحلیلگر و محقق سیاست‌های پولی هستند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها