شناسه خبر : 37961 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کرونا علیه ترامپ

آیا شبکه‌های اجتماعی بر سرنوشت کشورها موثر است؟

فصل تحقیق این شماره مجله تجارت فردا با مقاله‌ای با عنوان «کودکان چگونه مجرم می شوند؟» نوشته، خورخه لوییس گارسیا، جیمز هکمن، آنا زیف آغاز می‌شود. این مقاله شواهد جدیدی در مورد تاثیرات کاهش جرم و جنایت ناشی از یک برنامه متمرکز آموزشی در اوایل کودکی با پیگیری طولانی مدت ارائه می‌دهد که توسط یک آزمایش کنترل شده تصادفی ارزیابی شده است. به تناسب، زنان بیشتر از مردان پس از شرکت در برنامه، فعالیت مجرمانه خود را کاهش می‌دهند.

مقاله بعدی این فصل با عنوان «آیا اگر کرونا نبود نتیجه انتخابات ریاست جموری آمریکا تغییر می‌کرد؟» نوشته مارکوس نولند و اوا ژانگ است. در چکیده این مقاله می‌خوانیم: «همه‌گیری کرونا در کنار ایجاد چالش‌های اجتماعی و اقتصادی تاثیر بسزایی بر مسائل سیاسی و انتخابات کشورها داشته است. این بیماری از طریق ایجاد بحران در سلامت عمومی و همچنین مشکلات اقتصادی باعث تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

مقاله سوم این فصل به این پرسش پاسخ می‌دهد که « شبکه‌های اجتماعی چگونه سرنوشت یک کشور را تغییر می‌دهند؟» در این مقاله ابتدا انتشار اطلاعات نادرست به عنوان تهدیدی برای سه مولفه اصیل دموکراسی مفروض می‌شود: استقلال، فرد منتخب مسوولی تپذیر و همراهی مردم. سپس بازیگران مرتبط با مقررات رسانه‌ها زیر ذر‌ه‌بین قرار می‌گیرند؛ از حزب‌های سیاسی گرفته تا بازیگران معمولی‌تر. همانطور که در بخش‌های بعد خواهیم دید، اطلاعات نادرست یا همان اخبار جعلی همواره در انتخابات تایوان اثرگذار بوده است. نویسندگان این مقاله هو-چون هِربرت چانگ، سامر حیدر و امیلیو فِرارا هستند. مقاله چهارم نیز به پرسشی درباره جنسیت و اقتصاد پاسخ می‌دهد.

دراین پرونده بخوانید ...