شناسه خبر : 2739 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

۲۰ میلیارد دلار مسکن خالی
در گفت‌وگویی با حسین عبده‌تبریزی، مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی به نقل از او نوشت: «۲۰ میلیارد دلار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد. این در حالی است که اقتصاد ایران نیاز مبرمی به نقدینگی و پول دارد و هر دلار در این شرایط برای اقتصاد معنا و مفهوم خاصی یافته است.» او با تاکید بر اینکه باید خطرات ناشی از این وضعیت را برای کلیت اقتصاد مورد بررسی قرار داد و راه‌هایی برای رفع آن یافت، گفت: حجم عظیم ظرفیت خالی مانده بخش مسکن در اقتصاد به وجود بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازمی‌گردد.

نمایشگاهداران ناراضی
نوشت: نمایشگاهداران خودرو طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون‌تومانی را به باد انتقاد گرفته و این طرح را به ضرر خریداران و سود خودروسازان ارزیابی و پیش‌بینی کردند رکود در بازار خودرو بیشتر شود... یکی از فعالان بازار خودرو در این باره می‌گوید: این روزها بازار خودرو بیشتر از قبل راکد شده است... این نمایندگی‌ها هستند که برد کردند زیرا هر کدام چند سهمیه خودرو گرفتند و با قیمت بالاتر می‌فروشند... اگر دقیق حساب کنیم خودروها را خیلی گران‌تر به مردم فروختند اما از آنجا که خرید با پیش‌قسط کم معروف شده و مردم نقدینگی کامل ندارند، اقدام به خرید در این طرح کردند.

مجهولات بودجه 95
در گزارشی با تیتر «معادله پنج مجهولی دولت در بودجه ۹۵» نوشت: اوضاع عمومی کشور اگر بر وفق مراد و پیش‌بینی دولتمردان باشد، بر اساس وعده پیشین، لایحه بودجه سال آینده حداکثر تا نیمه آذرماه روی میز مردان بهارستان است. لایحه بودجه سال آینده اگر تا این تاریخ به مجلس برود، سومین سالی است که از خلف وعده دولتی‌ها برای تحویل لایحه به پارلمان‌نشینان خبری نیست، اما مهم‌تر از این وفای به عهد، مختصات لایحه‌ای است که امسال به دست مجلسی‌ها می‌رسد... اما فعلاً سرنوشت «اقتصاد مقاومتی»، «اجرای برجام»، «فرار مالیاتی»، «قیمت نفت» و «ارز» در بودجه سال آینده مبهم است.

اگر مدیرعامل ایران‌خودرو بودم...
index:4|width:40|height:20|align:right در گفت‌وگویی با منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین ایران‌خودرو، به نقل از او نوشت: ایرادی که به خودروسازی کشور وارد است این است که این صنعت تمام مشکلات خود را به مشتری تحمیل کرده است. مثلاً باید سخت کار می‌کردیم تا قیمت کاهش پیدا کند، اما این کار را نکردیم و در نتیجه «افزایش قیمت» به مشتریان منتقل شد... اگر الان من مدیرعامل ایران‌خودرو بودم، قیمت‌ها به احتمال زیاد پایین‌تر از ارقام فعلی بود. ما وقتی سمند را به بازار دادیم، قیمت آن 13 میلیون تومان بود و وقتی دیدیم زیاد مشتری ندارد، آن را به قیمت 9 میلیون تومان روانه بازار کردیم. این روش جواب داد و بعد از این کار بود که بازار سمند راه افتاد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها