شناسه خبر : 20730 لینک کوتاه

شرکت پپسی به تولید نوشابه‌های کم‌کالری روی می‌آورد

پپسی کم‌شکر

پپسی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵، بیش از دوسوم نوشیدنی‌های تک‌نفره عرضه‌شده از سوی این شرکت، صد کالری یا کمتر از آن انرژی خواهند داشت. در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد از تولیدات این شرکت، شامل این محدودیت می‌شود.

پپسی اعلام کرده تا سال 2025، بیش از دوسوم نوشیدنی‌های تک‌نفره عرضه‌شده از سوی این شرکت، صد کالری یا کمتر از آن انرژی خواهند داشت. در حال حاضر کمتر از 40 درصد از تولیدات این شرکت، شامل این محدودیت می‌شود. شرکت اعلام کرده است، در اعمال این محدودیت از راهنمایی‌های سازمان بهداشت جهانی و همچنین سلیقه غذایی مشتریان خود استفاده خواهد کرد. در سال‌های اخیر مصرف‌کنندگان بسیاری از مصرف انواع نوشیدنی‌های تولیدی پپسی و کوکاکولا، به دلیل میزان بالای شکر و کالری موجود در آنها منصرف شده‌اند. علاوه بر این به نظر می‌رسد اقبال انواع رژیمی این نوشابه‌ها که همچنان به شیرینی انواع عادی این محصول هستند اما شیرینی آنها از موادی غیر از شکر تامین می‌شود و به همین دلیل کالری صفر دارند، در حال افول است و انواع نوشابه‌های صفر‌کالری نیز از وعده‌های غذایی مردم به علت نگرانی بابت مواد شیمیایی موجود در آنها حذف شده است.
به نظر می‌رسد اعلام اخیر شرکت پپسی، تلاشی است در جهت هماهنگ شدن با ذائقه مشتریان. این شرکت همچنین سال گذشته اعلام کرده بود استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی در محصولات خود را به دلیل ملاحظات سلامتی موجود و همچنین کاهش شدید فروش، متوقف خواهد کرد. شیرین‌کننده‌های مصنوعی که در دهه‌های گذشته به عنوان راه حل چاقی خصوصاً ناشی از مصرف انواع شیرینی مورد توجه قرار گرفته بود حالا دیگر بازار قبلی را ندارد و علت اصلی آن بررسی‌های دانشگاهی است که حکایت از ارتباط بین مصرف آن با انواع چاقی مفرط و ابتلا به دیابت دارد.
شرکت پپسی، علاوه بر تولید نوشابه، انواع اسنک‌های غذایی را هم تولید می‌کند. البته بیش از نیمی از سود این شرکت در سال 2015 از محل فروش انواع نوشابه تامین شده است. اما در عین حال این شرکت اعلام کرده است در سایر محصولات تولیدی نیز از چربی‌های اشباع و پتاسیم کمتری استفاده خواهد کرد که نتیجه عرضه میان وعده‌های سالم‌تر به بازار است.
شرکت پپسی علاوه بر این تعهداتی در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای تولید شده از سوی این شرکت و استفاده کاراتر از منابع آبی تا سال 2030 برای خود در نظر گرفته است. گازهای گلخانه‌ای تولید‌شده به وسیله فرآیند تولید محصولات پپسی، قرار است تا سال 2030 حدود 20 درصد کاهش یابد. البته در زمینه‌های زیست‌محیطی، پپسی پیش از این فعالیت‌هایی را آغاز کرده بود که علاوه بر اثر مثبت آن بر محیط زیست موجب میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت از طریق استفاده کاراتر از منابع آبی، کاهش زباله‌های تولیدی و استفاده کاراتر از انرژی شده بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها