شناسه خبر : 20537 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

غیرقانونی است

«قوانین عطف بماسبق نمی‌شود؛ آنچه در این خصوص مورد استناد رئیس جمهور قرار گرفته مصوبات قانون بودجه ۹۲ است اما تهاتر صورت گرفته برای بدهی‌های دولت از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز سال ۱۳۹۱ انجام شده است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم
«قوانین عطف بماسبق نمی‌شود؛ آنچه در این خصوص مورد استناد رئیس جمهور قرار گرفته مصوبات قانون بودجه ۹۲ است اما تهاتر صورت گرفته برای بدهی‌های دولت از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز سال 1391 انجام شده است.
روشن است که تهاتر بدهی قبل از تصویب بودجه ۹۲ انجام شده و مربوط به مصوبات امسال نیست؛ قانون بودجه سال 1392 از 1/1/1392 اجرایی است نه از قبل از آغاز سال 1392. باید بدهی‌هایی که دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی طی سال‌های اخیر پیدا کرده‌اند، پرداخت شود؛ بدهی دولت به بانک مرکزی باید نقداً پرداخت شود نه اینکه دولت از طریق یک مصوبه قصد تسویه بدهی‌های خود را داشته باشد. دولت باید بدهی‌های خود را به‌صورت واقعی پرداخت کند نه با این روش! دولت باید از طریق مدیریت و کار بدهی‌های خود را در قالب وجه نقد پرداخت کند نه با مصوبه یک جلسه.
اقدام دولت در این‌باره غیرقانونی بوده آثار تورمی منفی برای جامعه در پی خواهد داشت. مجلس علی‌القاعده تخلف دولت در خصوص تسویه بدهی از محل مابه‌التفاوت درآمدهای ارزی را پیگیری خواهد کرد» (افکار‌نیوز).

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها