شناسه خبر : 17763 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه ارز و طلا

سررسید آذر 24 درصد افت داشت!
هفته گذشته سررسید اردیبهشت از دور معاملات خارج شد و دارندگان سررسیدهای باز با مراجعه به شعب منتخب نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کردند. قیمت سکه این سررسید در ابتدای معاملات یک میلیون و 151 هزار تومان کشف شد، اما قیمت تسویه آن در روز چهارشنبه هفته گذشته 870 هزار تومان رقم خورد. این به معنای کاهش 281 هزار تومانی و اصلاح قیمت این سررسید در مدت چهار ماه گذشته است که حکایت از افت 24‌درصدی قیمت طی این مدت دارد. سررسید اردیبهشت نیز دو هفته قبل با قیمت کشف‌شده 921 هزار تومان پا به عرصه معاملات آتی گذاشت که این رقم با توجه به اختلافی که با بازار نقدی دارد، پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت را تا سررسید مربوطه طی کند.

طلای غیراستاندارد نخرید
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طبق مقررات سازمان استاندارد، تولید، نگهداری، خرید و فروش طلای فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد یا کد شناسایی معتبر، غیرمجاز و غیرقانونی است. او افزود: کارشناسان و بازرسان مربوطه استاندارد در جریان بازرسی‌های مداوم خود 15 سازنده غیرفعال طلا با کدهای T103، T113، T115، T116، T117 T121، T125، T129، T136، T142، T152، T180، T181، T190، T193 را ابطال کردند. بیات یادآور شد: هنگام خرید با اخذ فاکتور حاوی مشخصات طلا، از قبیل وزن دقیق، عیار، کد سازنده و در صورت داشتن جواهر، وزن و نام دقیق آن و همچنین مهر و امضای فروشنده از کیفیت و کمیت طلای خریداری‌شده اطمینان پیدا کنید.

اظهارات رئیس کل به اقتصاد ثبات بخشید
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به اظهارات ارزی رئیس کل بانک مرکزی در ماه‌های اخیر مبنی بر اینکه دلار به کف خود رسیده است، تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی در آن مقطع از اعتبار ریاست کل استفاده کرد تا ثبات را در بازار پیاده کند و سخنان وی لزوماً به معنای مخالفت بانک مرکزی با کاهش نرخ ارز نیست. قربانی تاکید کرد: قبل از ژنو 3 بازار ارز افت شدیدی را تجربه می‌کرد که منطقی نبود؛ پیام رئیس کل در آن مقطع به معنای ثبات‌بخشی به اقتصاد ایران بود. این مقام مسوول در بانک مرکزی با بیان اینکه از تیر تاکنون از نظر اسمی و واقعی نرخ ارز در بازار کاهش یافته است، گفت: همین روال موجب تقویت ارزش پول ملی شده است.

حال ارزی کشور خوب است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رقم موجودی صندوق توسعه ملی کشور را 34 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: کشور دارای پشتوانه‌های بالای ارزی است و در حال حاضر بانک مرکزی بیش از 100 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد، در حالی که بسیاری از منابع کشور در بانک‌های خارجی هستند، بنابراین وضعیت خزانه کشور مطلوب است و نباید به این مساله حساسیت نشان داد. غلامرضا مصباحی‌مقدم ادامه داد: بعد از تشکیل مجامع عمومی و واریز سود شرکت‌‌ها و مالیات به حساب خزانه موجودی خزانه کشور رشد صعودی می‌گیرد؛ درباره درآمدهای نفت این‌طور نیست که درآمدها به صورت روزانه واریز شود بلکه این درآمدها با تاخیر به حساب خزانه واریز می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها