شناسه خبر : 14561 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سازندگی و شکوفایی، خاطرات هاشمی‌رفسنجانی در سال ۱۳۷۰ را شامل می‌شود

خاطرات هاشمی ‌در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌ها

اردیبهشت برای صنعت نشر ایران بهار کتاب به معنای واقعی کلمه است، ناشران ایرانی بدون حضور واسطه‌ها می‌توانند کتاب‌هایشان را در نمایشگاه کتاب تهران بفروشند، نمایشگاهی که نمایشگاه نیست، بلکه یک فروشگاه بزرگ است، فروشگاهی که ناشر کتاب‌هایش را با دریافت پول نقد عرضه می‌کند و از کابوس چک‌های سه یا چهار ماه پخش‌کنندگان کتاب راحت می‌شود.

اردیبهشت برای صنعت نشر ایران بهار کتاب به معنای واقعی کلمه است، ناشران ایرانی بدون حضور واسطه‌ها می‌توانند کتاب‌هایشان را در نمایشگاه کتاب تهران بفروشند، نمایشگاهی که نمایشگاه نیست، بلکه یک فروشگاه بزرگ است، فروشگاهی که ناشر کتاب‌هایش را با دریافت پول نقد عرضه می‌کند و از کابوس چک‌های سه یا چهار ماه پخش‌کنندگان کتاب راحت می‌شود. امسال بنا به گفته ناشران بخش خصوصی بعد از هفت سال دوباره نمایشگاه کتاب تهران به‌روزهای اوج خودش نزدیک شده بود، ناشران بخش علوم انسانی و ادبیات با دست ‌پر حاضر بودند و بخشی از کتاب‌هایی که مدت‌ها در پیچ و خم اداره ممیزی گرفتار مانده بودند، منتشر شدند.
آمار تراکنش مالی 10 روز برپایی نمایشگاه بیست و هفتم کتاب و بدون احتساب خرید نقدی مردم، از رشد 20 میلیارد تومانی خرید حکایت می‌کرد. مبلغ کل تراکنش‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در طول 10 روز برپایی این رویداد فرهنگی، 472 میلیارد و 521 میلیون و 967 هزار و 122 ریال است. در حالی که در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 273 میلیارد و 861 میلیون و 502 هزار و 45 ریال تراکنش بانکی صورت گرفته بود. اغلب کتاب‌خوان‌های ایرانی سعی می‌کنند هر آنچه لازم دارند را از نمایشگاه کتاب تهران تهیه کنند و با استفاده از تخفیف نمایشگاهی چند عنوان کتاب هم به سبد کالای خانوارشان اضافه کنند، با این ‌حال تب خرید کتاب در تمام طول اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، آنچنان‌ که بازار کتاب تهران این روزها به تبعیت از نمایشگاه همان عنوان‌ها را در لیست پرفروش‌ترین‌هایش دارد، کتاب «سازندگی و شکوفایی؛ خاطرات هاشمی‌رفسنجانی در سال 1370» یکی از پرفروش‌ترین عنوان‌های نمایشگاه کتاب تهران بود که قریب به دو هزار نسخه در نمایشگاه کتاب تهران فروش کرد، البته رکورد فروش خاطرات هاشمی‌رفسنجانی تا امروز مربوط به جلد سال 68 است که طی 10 روز سه هزار نسخه فروش کرده بود، این روزها هم جلد مربوط به سال 70 خاطرات رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت در ویترین کتاب‌های سیاسی و خاطرات در رتبه اول قرار گرفته است. «تو در قاهره خواهی مرد» اولین رمان «حمیدرضا صدر» مفسر فوتبال هم این روزها از فروش بسیار بالایی برخوردار است و در لیست رمان‌های ایرانی صدرنشین شده است، علاوه بر این رمان «زیباتر» نوشته سینا دادخواه هم به لیست پرفروش‌ترین‌های کتابفروشی‌ها راه یافته است، کتاب اخیر این نویسنده در پی موفقیت رمان قبلش که اولین اثر او به حساب می‌آمد پرفروش شده است. یوسف‌آباد خیابان سی و سوم اکنون به چاپ دهم رسیده است. سروش حبیبی با سه عنوان کتاب به عنوان محبوب‌ترین مترجم این ‌روزهای بازار ادبیات و رمان در کتابفروشی‌ها شناخته می‌شود. او با ترجمه «عشق اول» نوشته «ایوان تورگنیف»، «سه نفر برف» نوشته «اریش کستنر» و «قمارباز» نوشته فئودور داستایفسکی در صدر پرفروش‌ترین‌های ادبیات قرار گرفته است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها