شناسه خبر : 13919 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خروج قرارگاه خاتم‌الانبیا از پارس جنوبی

زمزمه‌های خروج قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از ادامه فعالیت در پارس جنوبی، در تابستان ۸۹ شدت گرفت تا آنکه این قرارگاه با انتشار اطلاعیه‌ای، رسماً خداحافظی از پروژه‌های محول‌شده در عسلویه را تایید کرد.

زمزمه‌های خروج قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از ادامه فعالیت در پارس جنوبی، در تابستان 89 شدت گرفت تا آنکه این قرارگاه با انتشار اطلاعیه‌ای، رسماً خداحافظی از پروژه‌های محول‌شده در عسلویه را تایید کرد. روابط عمومی ‌قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، در اطلاعیه خود اعلام کرد: «در شرایط کنونی ممکن است ادامه فعالیت در فاز‌های 15 و 16 موجب به خطر افتادن منافع ملی شود، لذا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و شرکت‌های تابعه بر آن است از امکانات و توانمندی‌های خود در جهت اجرای سایر پروژه‌های عظیم ملی بهره‌برداری کرده و از کنسر‌سیوم فاز‌های 15 و 16 خارج شوند.» شرکت سپانیر نیز که یکی از مجموعه‌های تابعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاست، از کنسرسیوم این دو فاز انصراف داد. به دنبال انصراف قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت سپانیر از ادامه مشارکت در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، شرکت‌های داخلی دیگری جای آنها را گرفتند. در ترکیب جدید این کنسرسیوم، شرکت ایزوایکو (ISOICO)، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی IOEC و شرکت صف (SAFF) برای پر کردن جای خالی قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد پارس جنوبی شدند.
گفته می‌شود یکی از دلایل عمده انصراف قرارگاه از قرارداد فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، پیشگیری از لطمات احتمالی قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل بود که این قرارگاه پیش‌دستی کرده و قبل از آنکه به طور مستقیم از سوی شورای امنیت مورد تحریم قرار بگیرد، از عملیات اجرایی پارس جنوبی انصراف داده تا با جایگزینی دیگر شرکت‌ها، روند تجهیز و توسعه فازهای پارس جنوبی با تاخیر مواجه نشود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها