شناسه خبر : 12977 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

ایلنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، نباید فقط چشم به تسهیلات بانکی دوخت و باید از سایر ابزارها همچون گرفتن شریک تجاری، فاینانس و... کمک گرفت.

فارس: مدیرکل اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به جزییات گزارش رشد اقتصادی گفت: اقتصاد ایران در سال ۹۱، 8/6 درصد و در سال ۹۲، 9/1 درصد کاهش حجم تولید داشته است و در شش‌ماهه اول امسال تنها چهار درصد رشد کرده؛ یعنی تولید ناخالص داخلی هنوز به سطح سال ۹۰ نرسیده است.

مهر: تفاوت بهای بنزین ایران و بازار فوب خلیج‌فارس به لیتری ۵۰ تا ۱۵۰ تومان رسیده و بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها (افزایش قیمت تا ۹۰ درصد فوب خلیج‌فارس) عملاً دست دولت برای گرانی دوباره قیمت بنزین بسته شده است.

تسنیم: اقتصاددان‌های ایرانی دو دانشگاه در آلمان و استرالیا طی پژوهشی ثابت کردند افزایش قیمت و اجاره مسکن در ایران رابطه مستقیمی با افزایش نرخ طلاق در این کشور داشته و هرچه قیمت و اجاره‌بهای مسکن بالا رفته طلاق نیز در ایران بیشتر شده است.

فارس: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با تبدیل بنزین ٤٠٠‌تومانی به ٧٠٠ تومان از اول بهمن‌ماه امسال، عرضه بنزین ٤٠٠‌تومانی متوقف می‌شود.

مهر: قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به مراحل مختلف طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی ۱۵ پالایشگاه جدید نفت خام و میعانات گازی گفت: با وجود سقوط آزاد قیمت نفت در بازارهای جهانی، احداث طرح‌های جدید پالایشگاهی ایران متوقف نشده است و طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

ایلنا: قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش تجارت با اشاره به واردات یک میلیون و 155 هزار تن برنج در سال گذشته گفت: این رقم در 9‌ماهه سال جاری بالغ بر 911 هزار تن بوده که کاهش حدود 50‌درصدی واردات برنج را نشان می‌دهد.

ایسنا: عادل آذر با بیان اینکه تلاش مرکز آمار ایران همواره این بوده که اعداد و ارقام خود را بسیار دقیق اعلام کند و پای این اعداد می‌ایستد، گفت: من به این اعداد، سوگند آماری یا حرفه‌ای می‌خورم و صحت آنها را تایید می‌کنم.

مهر: حسین ابویی‌مهریزی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رشد اقتصادی چهاردرصدی برای بخش صنعت در سه‌ماهه چهارم سال جاری محتمل است، گفت: رشد تولید بر مبنای تحریک تقاضا و افزایش فروش واحدهای تولیدی پیش‌بینی‌شده که البته این امر، بدون تزریق نقدینگی جدید به اقتصاد، پیگیری می‌شود تا منجر به افزایش تورم نشود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها