شناسه خبر : 10085 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نوآوری در حوزه آی‌تی

۱۱ استارت‌آپ ایرانی

در حال حاضر در شتاب‌دهنده آواتک ۱۱ تیم حضور دارند. در زیر توضیحاتی در رابطه با فعالیت‌ها و کسب و کار‌ این گروه‌های جوان مشاهده می‌کنید.

در حال حاضر در شتاب‌دهنده آواتک 11 تیم حضور دارند. در زیر توضیحاتی در رابطه با فعالیت‌ها و کسب و کار‌ این گروه‌های جوان مشاهده می‌کنید.

نوار
نوار سرویسی است که به وسیله آن می‌توانید کتاب‌های صوتی مورد علاقه خود را خریداری کنید و به آن گوش دهید. کتاب‌های صوتی نوار بر روی فضای ابری ذخیره هستند و با دسترسی به اینترنت هر زمان که بخواهید می‌توانید به آنها گوش دهید. نوار بر روی تبلت و گوشی‌های هوشمند قابل نصب است. این سرویس دارای دسته‌بندی‌های گوناگونی است که می‌توانید به وسیله آن به دسته‌بندی مورد علاقه خود رجوع کنید و با کتاب‌های صوتی در آن حوزه آشنا شوید و اطلاعات اولیه در مورد آن را مطالعه کرده و سپس آن را خریداری کنید.

میز تحریر
میز تحریر سامانه آموزش مجازی و آنلاین است. این سامانه با تاکید بر از بین بردن فاصله دانشجو و استاد، اقدام به ارائه کلاس‌های آموزشی حرفه‌ای و فنی می‌کند. میز تحریر خدمات خود را در اختیار همه استادان و مراکز آموزش مجازی کوچک و بزرگ می‌گذارد تا مرز‌های زمانی و مکانی آموزش را با استفاده از اینترنت از بین ببرد. بین ساکنان تهران و دیگر شهر‌ها نابرابری وجود دارد لذا میز تحریر با فراهم آوردن بستری مناسب برای آموزش، گامی مهم در ارائه آموزش باکیفیت سرتاسر ایران برداشته است.

وب‌یاد
وب‌یاد یک شبکه یادگیری است که در آن همه می‌توانند یاد بگیرند و یاد دهند. این شبکه برای یادگیرنده‌ها آموزش ارزان یا حتی مجانی در 24 ساعت شبانه‌روز فراهم می‌کند. وب‌یاد حتی تعامل شاگرد و استاد را نیز تسهیل می‌کند. وب‌یاد ابزاری در اختیار مدرسان قرار می‌دهد تا بتوانند به راحتی برند شخصی خود را بسازند و کسب در‌آمد کنند. در وب‌یاد دسته‌بندی‌های متفاوتی وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید ویدئوی مورد نظر خود را پیدا کنید و حتی قبل از نگاه کردن ویدئو کلیه عناوین آموزشی در ویدئو را می‌توانید به صورت مختصر مشاهده کنید.

دونیت
دونیت به انگلیسی به معنای بخشیدن یا کمک کردن است. از معنای این کلمه می‌توانید حدس بزنید فعالیت‌های این پلت‌فورم در رابطه با چه موضوعی است. دونیت پلت‌فورمی است که در آن می‌توان به راحتی کمپین ایجاد کرد و برای هدف مورد نظر پول جمع‌آوری کرد. می‌توان گفت دونیت جایگزینی برای سرویس دونیت پی‌پل است که در سراسر جهان به غیر از ایران فعال است. دونیت از این پس سایت مشهور justgiving.com برای ایرانیان خواهد بود. دونیت به جمع‌آوری پول برای اهداف مهم مردم خواهد پرداخت.

کافه‌تیونز
کافه‌تیونز یک اپ موبایل و وب است که کنترل پخش موسیقی اطراف کاربران را به آنها می‌دهد. این اپ به کاربران اجازه می‌دهد موسیقی را که در اطراف آنها در حال پخش است کنترل کنند. البته این کار در مکان‌هایی که از این سرویس پشتیبانی می‌کنند قابل انجام است. کاربرد دیگر این اپ یافتن مکان‌هایی است که سلیقه موسیقایی آنها به شما نزدیک است تا بتوانید به مکان‌هایی بروید که از حضور در آنجا لذت ببرید. به علاوه این سرویس می‌تواند به صاحبان خدمات کمک کند تا تاثیر موسیقی را بر تجربه مشتری بسنجند. این‌گونه اطلاعات کمک می‌کنند تا بتوان ژانر موسیقی مناسب برای مکان‌های مختلف را فهمید.

اخبار رسمی
پلت‌فورم اخبار رسمی، یک نرم‌افزار تولید و توزیع خبر و محتوای آنلاین برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارهای ایرانی، اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی است که توسط آن شرکت‌ها می‌توانند به راحتی و به سرعت اخبار و محتوای خود را به دست رسانه‌ها و خبرنگاران برسانند. با اخبار رسمی، کسب و کارها ابزار قدرتمندی در دست خواهند داشت تا بتوانند فرآیندهای روابط عمومی، برندینگ و بازاریابی خود را به صورت کارآمدتر، سریع‌تر و ارزان‌تر مدیریت کنند. اخبار رسمی پلی است بین شرکت‌ها و رسانه‌ها.

هنری.کام
هنری.کام پلت‌فورم آنلاینی برای آموزش صنایع دستی و فرصتی برای افراد حرفه‌ای جهت خرید مواد خام است. این سایت پلت‌فورمی برای پشتیبانی از تمام نیاز‌های هنرمندان است. به علاوه این پلت‌فورم بخش‌های مختلف مانند: آموزش، فروش الگو و طراحی، فروش مواد خام و حتی بازاری برای فروش محصولات نهایی هنرمندان دارد. این سایت دارای اپ مخصوص نیز هست که به وسیله آن می‌توانید آموزش‌های لازم را فرابگیرید. در این سایت پک‌ها و بسته‌هایی نیز وجود دارد که برای هنرجویان قرار داده شده است.

ریحون
ریحون وب‌سایت خدمات سفارش آنلاین غذاست که درسال 2011 راه‌اندازی شد (پیش از این با نام IrFood). این سایت تجربه کل بازار را بدون تقلید از رقبا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ریحون در واقع فرآیند پیدا کردن شماره تلفن رستوران، تماس و سفارش غذا را تسهیل کرده است و کاربر می‌تواند با مراجعه به این سایت و انتخاب رستوان‌های اطراف محل زندگی‌اش غذای مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهد.

لند‌دم
لنددم به زبان انگلیسی به معنای قرض دادن است. لنددم یک پلت‌فورم بر روی بستر موبایل است که افراد می‌توانند لوازم خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا اجاره دهند و حتی مبادله کنند. این پلت‌فورم راه‌حلی برای یافتن ابزار مورد نیاز به طور موقت است تا به جای خرید آن و صرف هزینه بتوان ابزار مورد نظر را قرض گرفت. لنددم با هدف آسان‌تر کردن زندگی افراد و هزینه‌های آنها راه‌اندازی شده است. این پلت‌فورم ‌می‌خواهد افراد به یکدیگر بیشتر نزدیک شوند و با قرض دادن وسایل خود به نیاز‌های یکدیگر بیشتر توجه کنند.

کائسنا
کائسنا از سال 1386 با هدف ترویج دانش متن باز، برای ایجاد فرصت یکسان یادگیری و به منظور گسترش سطح آگاهی و علم جامعه فارسی‌زبان آغاز به کار کرد. کائسنا فضایی برای یادگیری و تبادل دانش است. در کائسنا افرادی که توانایی و دانش کاربردی در زمینه‌های مشخص دارند، در فرآیند تولید همراهی می‌شوند و تیم تولید و تدوین در کنار آنها قرار می‌گیرند. صرف‌نظر از اهداف تجاری یا غیر‌تجاری تولیدکنندگان محتوا در کائسنا دغدغه‌های پلت‌فورم پرداخت، پلت‌فورم نمایش، هزینه پهنای باند، مارکتینگ، دریافت بازخورد و‌... برای تولیدکنندگان رفع شده است؛ تا آنها بتوانند با تمرکز بر محتوا، ویدئوی آموزشی خود را تولید و منتشر کنند.

تسکولو
تسکولو برنامه Trello (برنامه تحت وب مدیریت پروژه) برای سازمان‌هاست. تسکولو را می‌توان پلت‌فورم مدیریت پروژه نقش‌محور دانست. مشکل اصلی دیگر برنامه‌های مدیریت پروژه این است که این‌گونه برنامه‌ها با تمام افراد یکسان برخورد می‌کنند در حالی که نقش هر فرد در پروژه ممکن است متفاوت باشد. افراد در پروژ‌ها ممکن است نقش‌های مختلف داشته باشند و به تبع آن اجازه دیدن و انجام وظایف خاصی را دارند. تسکولو این مشکلات را حل کرده است و به کسی که پروژه را تعریف می‌کند اجازه می‌دهد نقش‌های مختلف با اختیارات متفاوت به افراد بدهد. به علاوه تسکولو زمان را نیز مدیریت می‌کند و ابزار ارتباط زنده را نیز برای افراد فراهم می‌آورد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها