شناسه خبر : 12296 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه - ۱

سهام باقیمانده هلدینگ خلیج فارس دولتی می‌ماند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سرمایه‌گذاری ایران،38 درصد از سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس به دنبال رایزنی‌های مدیران و متولیان در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صورت حاکمیتی باقی خواهد ماند و با توجه به رویکرد جدید دولت در بازنگری واگذاری‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی به احتمال فراوان عرضه ۳۸ درصدی سهام هلدینگ خلیج فارس منتفی می‌شود. در سال گذشته هلدینگ خلیج فارس ۴۰ درصد از کل تولید محصولات پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد و ظرفیت تولید مجموع شرکت‌های عضو این هلدینگ که 15 شرکت پتروشیمی دولتی در قالب این هلدینگ حضور دارند، به 21/9 میلیون تن رسید.

ساز و کار جدید قراردادهای آتی سهام

به گزارش سایت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار در یادداشتی از عملیاتی ‌شدن مکانیسم جدید قراردادهای آتی سهام در این شرکت خبر داد. وی در این یادداشت جذابیت‌های بازار قراردادهای آتی سهام را در اهرم پنج برابری، امکان پوشش ریسک، کسب سود در بازار منفی، جایگزین مناسب برای فروش استقراضی و کارمزد اندک معاملات و معافیت مالیاتی ذکر کرد. دکتر حسن قالیباف‌اصل ابراز امیدواری کرد: با توجه به جذابیت‌های ایجادشده برای قراردادهای آتی سهام، این قراردادها را به سرعت، به یک ابزار مالی جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کنیم.

رشد 65 درصدی معاملات فیزیکی بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه طی هفت‌ماه نخست سال جاری در حالی حدود 14 میلیون تن انواع کالا با ارزشی بالغ بر 392 هزار میلیارد ریال در بخش معاملات فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال 1391 به لحاظ ارزش و حجم به ترتیب رشد 65 و 16 درصدی را برای هر دو شاخص نشان می‌دهد. در این مدت تالار محصولات صنعتی و معدنی از لحاظ حجم و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد 10 و 34 درصدی مواجه شده است. در تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی نیز نسبت به مدت مشابه سال 1391 به لحاظ حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد 27 و 127 درصدی را تجربه کرده است.

رشد دو برابری معاملات بورس انرژی
به گزارش روابط ‌عمومی بورس انرژی، مجموع معاملات این بورس از 4 تا 16 آبان‌ماه با رشد دو برابری نسبت به هفته‌های قبل از آن از مرز 350 میلیارد ریال عبور کرد. طی این مدت ارزش معاملات در سه بخش برق، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی و سایر حامل‌های انرژی، مجموعاً به 350 میلیارد و 114 میلیون ریال رسید. در این بازه زمانی معاملات برق با رشد قابل توجهی همراه بود، به طوری که 24 هزار و 93 قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش 76 میلیارد و 820 میلیون ریال معامله شد. معاملات برق در این دو هفته 162 درصد نسبت به هفته‌های پیش از آن رشد داشته است. ارزش بازار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس انرژی نیز در این دوره به 268 میلیارد و 820 میلیون ریال بالغ شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها