شناسه خبر : 9921 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

ایرنا: محمود نبوی؛ معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: در سال جاری تاکنون در مجموع ١٥٠ مورد بروز داخلی مالاریا داشته‌ایم و متوسط موارد وارده که دو تا سه هزار مورد است، ثابت مانده است.

ایسنا: رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو: براساس آمارهای موجود میزان بالایی از محصولات قاچاق وارد می‌شود که محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر واردات قاچاق فرآورده‌های سلامت قرار دارند.

ایسنا: پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد بر تامین هزینه‌های درمان مددجویان تحت پوشش این نهاد تاکید کرد و گفت: هیچ بیماری نباید به دلیل نداشتن هزینه‌های درمانی منتظر دریافت خدمات از سوی مراکز درمانی بماند و این عزیزان نباید به غیر از بیماری، دغدغه دیگری داشته باشند.

ایرنا: حمید صرامی، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: نتایج طرح پژوهشی کشوری نگرش مردم به مواد مخدر و روانگردان‌ها نشان می‌دهد در گروه سنی ١٥ تا ٦٤ سال، میانگین تمایل به مصرف مواد روی طیف صفر تا صد، حدود ١٧ درصد برآورد شده است، ضمن آنکه حدود ٢٧ درصد نگرش بینابین به انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها داشته‌اند.

ایرنا: صمد حاج‌جباری، مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم با اشاره به ارائه تسهیلات به دانشجویان غیر‌ایرانی غیر‌بورسیه برای نخستین‌بار: میانگین این کمک‌هزینه ماهانه بین ٢٠٠ تا ٣٥٠ هزار تومان بوده که برای هر فرد با توجه به شرایط متفاوت است.

ایرنا: پزشکی قانونی کشور‌: در سه ماه گذشته 666 نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند. این در حالی است که آمار تلفات سوءمصرف مواد در مدت مشابه سال قبل 632 نفر بوده است... در سه‌ماهه ابتدایی امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد 596 نفر مرد و 70 نفر زن بودند. در این مدت استان‌های تهران با 186، خراسان رضوی با 90 و اصفهان با 48 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد را داشته‌اند.

تسنیم: محمدجواد کبیر، رئیس سازمان بیمه سلامت: ادامه روند رایگان بیمه سلامت فقط به مصوبه دولت بستگی دارد و این موضوع در حد اعلام یک مسوول تغییر حالت پیدا نمی‌کند.

فارس: علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران: استفاده نامناسب از فضای مجازی و تلفن همراه موجب شیوع نزدیک‌بینی در کشور شده است. / دخالت وزارت صنعت برای صدور پروانه کسب عینک‌فروشی‌ها غیرقانونی است و با این دخالت بینایی مردم به خطر افتاده است.

اعتماد: پرویز دریایی، دبیر علمی انجمن جراحان عمومی ایران: ترس از پرداخت دیه ٢٠٠ میلیون‌تومانی و حبس شش‌ساله باعث شده پزشکان تن به درمان بیماران حادثه‌دیده صعب‌العلاج ندهند.

ایسنا: احمد دنیا‌مالی عضو شورای شهر پایتخت: پزشکی قانونی در سه ماهه اول امسال برای ٢٦ هزار نزاع طول درمان صادر کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها