شناسه خبر : 6548 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ریحانا و سه امتیاز بازی ایران و آرژانتین
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: پس از انتقال دروازه‌بان آرژانتین به منچستر یونایتد، سایت رسمی این باشگاه از درخشش او مقابل تیم ملی ایران نوشت. رومرو از این پس پیراهن شیاطین سرخ را به تن خواهد کرد و سایت رسمی منچستر درباره این انتقال نوشت: «فرشته نجات آرژانتین مقابل ایران در جام جهانی 2014 برزیل به منچستر پیوست. رومرو ثابت کرده در روزی که ستارگان تیمش ضعیف ظاهر شدند می‌تواند یک‌تنه ناجی تیمش باشد. او در جام جهانی و در مقابل ایران با چند واکنش عالی از شکست آرژانتین و وقوع یک معجزه جلوگیری کرد به طوری که ریحانا ستاره سرشناس موزیک پاپ آمریکا، در پیامی پس از این دیدار امتیازات بازی آرژانتین مقابل ایران را مدیون این دروازه‌بان دانست.»

61 دانشگاه سهمیه‌بندی جنسیتی اعمال می‌کنند
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: دفترچه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری نشان می‌دهد سهمیه‌بندی جنسیتی در 61 دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت، همچنان ادامه دارد... 17 دانشگاه دولتی در گروه‌های ریاضی و فنی، 12 دانشگاه در گروه‌های علوم تجربی در رشته‌های غیرپزشکی و 10 دانشگاه در گروه علوم انسانی صاحب رشته‌هایی هستند که با سهمیه‌بندی جنسیتی دانشجویان را پذیرش می‌کنند... اما برخلاف دانشگاه‌های مربوط به وزارت علوم، دانشگاه‌هایی که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند به جز یکی دو دانشگاه همگی رشته‌های خود را همراه با سهمیه‌بندی جنسیتی ارائه می‌کنند... البته سهمیه‌بندی‌های این رشته‌ها اغلب ظرفیت پذیرش را بین زنان و مردان به صورت برابر تقسیم کرده است.

واکنش سامی یوسف به ممنوعیت پخش آثارش در صدا و سیما
index:3|width:40|height:20|align:right نوشت: ممنوعیت آثار سامی یوسف در صداوسیما، واکنش این خواننده ایرانی‌تبار را به‌دنبال داشت. هرچند این موضوع هنوز از سوی صداوسیما تکذیب یا تایید نشده است اما سامی یوسف نیز به‌دور از این شنیده‌ها نبوده و در متنی، آورده است: «من از شنیدن خبر ممنوع ‌شدن انتشار آثارم در تلویزیون و رادیو رسمی دولتی جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل کنسرت اخیری که در شهر ناصره فلسطین داشته‌ام، بسیار شگفت‌زده شدم. نمی‌دانستم که آوردن لبخند به چهره برادران و خواهران عزیز فلسطینی‌ام موجبات رنجش و دلخوری به وجود می‌آورد. من عذرخواهی می‌کنم از طرفداران باارزشم در ایران که مدتی آثار من را نخواهند شنید اما موسیقی نفوذپذیر است و هرگز در مرزها محدود نمی‌شود... به امید روزی که فلسطین را آزاد خواهیم دید.»

شادترین استان‌های ایران کدامند؟
index:4|width:40|height:20|align:right نوشت: نتایج یک پژوهش بر روی ۲۷ هزار و ۸۸۳ ایرانی نشان داده 3 /39 درصد مردم از شادکامی سطح متوسطی برخوردارند. 4 /35 درصد نیز شادکامی خود را کم توصیف کرده و در این میان، تنها سه درصد خود را در سطح «بسیار زیاد» شادکام می‌دانند... یافته‌های پژوهش «شادکامی مردم ایران و عوامل موثر بر آن» از میان ۳۰ استان مورد بررسی، استان زنجان را با ۳ /۶۹ درصد میانگین امتیاز شادکامی، شادترین استان کشور معرفی کرده و از یزد با ۳ /۱۲ درصد میانگین امتیاز شادکامی، به عنوان پایین‌ترین سطح شادکامی نام برده است. همچنین استان‌های گلستان، بوشهر، هرمزگان و کردستان از میزان شادکامی بالاتری از خط میانگین برخوردار بوده‌اند. کاهش شادکامی با هر سال افزایش سن از دیگر نتایج این پژوهش است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها