شناسه خبر : 4463 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

موج جدید اشتغال خانوادگی در حاشیه شهرها
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: دستمزدهای پایین، بیکار ماندن در نصف سال و توانایی مالی ضعیف؛ دلایلی که باعث رواج رسمی اشتغال خانوادگی کارگران محروم شده است. هم‌اکنون کارگران برخی کوره‌پزخانه‌ها تنها به شرط اجازه اشتغال کودکان، حاضر به قرارداد با کارفرمایان می‌شوند! مسوولان کارگری کشور معتقدند به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی کارگران و ناهمخوان بودن وضعیت دریافتی‌ها با هزینه‌ها، اغلب خانوارهای کارگری در تامین معیشت دچار مشکلاتی هستند. هرچند طبق قانون کار حداکثر ساعت کاری روزانه در حال حاضر تا هشت ساعت است و افراد بیشتر از این نباید در محیط‌های کاری حاضر باشند، اما به دلیل مسائلی که عنوان شد برخی گروه‌های کارگری و به ویژه کارگران محروم مجبور می‌شوند روزانه تا 16 ساعت هم به کار بپردازند.

قانون تفکیک جنسیتی در مجلس اجرا شود
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: یکی از نمایندگان مجلس گفته است حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می‌شود که آن نیز حائز اشکال است... استفاده ابزاری از زن، هنگامی معنا می‌یابد که فارغ از آنچه تبلیغ می‌شود، جذابیت‌های جنسی زنانه مورد توجه باشد. وقتی یک زن با حجاب کامل در تبلیغ محصولی مانند پودر رختشویی شرکت می‌کند، هیچ گونه استفاده ابزاری از وی نشده است که مستوجب نگرانی باشد. نمایندگان محترم، قبل از گیر دادن به اختلاط‌های دیگر، قانون تفکیک جنسیتی در صحن علنی را تصویب و نمایندگان زن را به سالنی دیگر بفرستند یا لااقل به دورشان پرده‌ای بکشند!

بی‌خبری 50 هزار ایرانی از ابتلا به HIV
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: موج ابتلا به ایدز در حالی دامن کشور ایران را گرفته که بر اساس آخرین آمار رسمی اداره ایدز وزارت بهداشت، حدود 28 هزار نفر در ایران به HIV مثبت مبتلا شده‌اند که از این تعداد پنج هزار نفر فوت کرده‌اند... هرچند آمار ابتلا به ایدز در برخی از کشورها رو به کاهش است اما در ایران و برخی دیگر از کشورها روند صعودی دارد. اگرچه آمارها از ابتلای 23 هزار نفر در ایران به ایدز می‌گویند، اما به گفته علی صداقت رئیس اداره ایدز در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود 50 هزار نفر از ابتلای خود به ویروس HIV خبر ندارند و در صورتی که آنها با افراد دیگر به روش‌های پرخطر تماس داشته باشند می‌توان تخمین زد تا سال 2015 آمار مبتلایان به ویروس HIV در ایران به 123 هزار نفر برسد.

اتمام لاتاری و پایان ضرغامی
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: این روزها فرهنگ حضور در لاتاری را مگر کسی جز رسانه فرهنگ‌ساز ترویج می‌کند. لاتاری، لاتاری است. می‌خواهد برای گرین‌کارت باشد یا برنج و ماکارونی و ماشین! در دوران ضرغامی شرکت‌های ایرانی راهی بهتر از توزیع لاتاری‌وار جوایز برای جلب مشتری در تلویزیون پیدا نکردند. در یک دوره شش‌ماهه بین هشت تا ۱۰میلیارد تومان جایزه مصرف مواد غذایی بین مردم توزیع شده است! آرزوهای بزرگ خانواده‌های ایرانی از کیسه‌های برنج، چای و مواد غذایی سر درآورده و کافی است چندساعتی پای تلویزیون بنشینید تا با ماراتن نفس‌گیر قرعه‌کشی‌های عجیب و غریب شرکت‌های مختلف روبه‌رو شوید. پیش خودم می‌گویم خوب شد ضرغامی رفت. اما نمی‌دانم با آمدن سرافراز در تلویزیون چه خواهد شد؟





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها