شناسه خبر : 4284 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مسافران تایلند و افزایش مراجعه برای تشخیص ایدز
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: تعداد کسانی که بعد از سفر به مناطقی مثل تایلند، آنتالیا و آذربایجان برای تشخیص ایدز مراجعه می‌کنند، افزایش یافته است، در داخل کشور هم شاهد تغییرات جدی در رفتار جنسی هستیم، یکی از عوامل این خطر افزایش مصرف مواد روانگردان است. موج سوم ابتلا به ایدز (ابتلا از طریق روابط جنسی)، شانه‌به‌شانه موج دوم ابتلا به این بیماری (ابتلا از طریق تزریق مشترک)، در حال پیشروی است. ...۴۶ درصد مبتلایان، افرادی هستند که بین ۲۵ تا ۳۴ سال دارند و اگر فرض کنیم چهار سال زمان می‌برد تا فرد برای آزمایش‌ها مراجعه کند، به این نتیجه می‌رسیم که سن ابتلای این ۴۶ درصد ۲۰ تا ۳۰ سال است. اعلام این آمار و رشد ۳۳‌درصدی انتقال ایدز از طریق روابط کنترل‌نشده جنسی نگران‌کننده است.

دیگر کجا سخن از اعتماد است...؟!
در یادداشتی نوشت: «در روزهای اخیر دارندگان حساب بانک ملی همین‌طور یکهویی پیامکی دریافت کردند که از کسر مبلغ پنج هزار تومان از حساب آنها به‌عنوان آبونمان ساپتا خبر می‌داد. این کسر مبلغ موجب شد مردم از ناگهانی و بدون اطلاع بودن آن شاکی شوند و آن را خیانت در امانت بدانند...با توجه به معنی واژه خیانت و بار حقوقی آن، حقیر این کار بانک ملی را خیانت در امانت نمی‌داند...باور بفرمایید به اعتقاد من بودن افرادی در روابط عمومی مهم‌ترین بانک کشور که یحتمل معنی تحت‌اللفظی اطلاع‌رسانی را نمی‌دانند و نیز تصمیم‌گیرندگانی که معنی واقعی حتی کسر یک ریال از حساب مشتریان بدون اطلاع‌رسانی قبلی را نمی‌دانند عامل این اتفاق شده است. به نظر می‌رسد که با این اتفاق دیگر نتوان از شعار معروف هر جا سخن از...استفاده کرد.»

یک میلیون دیپلم بدلی صادر شده است
index:3|width:70|height:20|align:right در یادداشتی به قلم علیرضا سلیمی - عضو کمیسیون آموزش مجلس نوشت: متاسفانه بحث دیپلم‌های بدلی و فوری، واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. ما به آمارهایی رسیده‌ایم مبنی بر اینکه تاکنون بیش از یک میلیون دیپلم بدلی در کشور صادر شده است. داستان این دیپلم‌های بدلی هم از سال 1383 باب شد و ترویج پیدا کرد. بسیاری از موسسات در این 11 سال اخیر، دیپلم‌های فوری را صادر کرده‌اند که فاقد وجاهت علمی است البته در جلسات متعددی که با مسوولان آموزشی داشتیم، بارها نسبت به این موضوع هشدار داده و عنوان کرده‌ایم که این شرایط باید مدیریت شود اما در صورتی که این رویه ادامه یابد شاهد تبعات بسیاری در جامعه خواهیم بود.

آمارهای استانی حجاب!
index:4|width:70|height:20|align:rightنوشت: محمد آقاسی، رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه در رابطه با پوشش و حجاب، چهار پیمایش بین سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۳ انجام شده، افزوده است: «در سال 13۵۳، ۷۵ درصد مردم تمایل به محجبه بودن همسر خود داشتند در حالی که در سال 13۷۴، ۳۶ درصد چادر را می‌پسندیدند... از سال 13۸۵ تا 13۹۳ نگرش مردم به اینکه چادر حجاب است ۱۰ درصد کاهش یافته است. نگرش مردم در یک دهه اخیر این است که کمترین پوشش خود را چادر و مانتو با مقنعه اعلام کرده و پوشش رایج را مانتو کوتاه و شلوار می‌بینند... در سال ۱۳۹۳ بیشترین استانی که قائل به احساس بدحجابی بودند به ترتیب تهران، اصفهان و فارس و کمترین احساس بدحجابی مربوط به اردبیل، یزد و خراسان شمالی بوده است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها