شناسه خبر : 28798 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

آب کارون به انگل سرطان مثانه آلوده است

فارس به نقل از محمدرضا قوام‌نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، نوشت: در حال حاضر 600 هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان هستند. سالانه بیش از 100 هزار مورد جدید سرطان در کشور تشخیص داده می‌شود. برخی سرطان‌ها در استان‌های خاص به صورت منطقه‌ای بیشتر بروز می‌‌یابند. به طور مثال در استان‌های خوزستان، خراسان ‌شمالی، آذربایجان غربی و شرقی سرطان‌های ویژه به صورت منطقه‌ای شدت بیشتری دارد. در خوزستان به دلیل شنا در آب کارون و وجود انگل شیستو زومیاز آمار سرطان‌ دستگاه‌ ادراری و مثانه بالاتر است. این مساله در مصر به دلیل شنا در رودخانه نیل وجود دارد. همچنین در خراسان ‌شمالی و ترکمن‌صحرا سرطان مری و معده و در آذربایجان غربی سرطان معده شایع‌تر است.

نوزاد شش‌ماهه در غسالخانه زنده شد

خبرآنلاین نوشت: رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه خبر جان گرفتن یک نوزاد شش‌ماهه در غسالخانه باغ رضوان ارومیه یک شب بعد از فوت و ارجاعش جهت دفن را تایید کرد و گفت: نوزاد شش‌ماهه که شب قبل از ارجاع به باغ رضوان فوت شده بود در زمان غسل میت در غسالخانه دوباره دیده به جهان گشود. پدر فرزندان دوقلوی فوت‌شده یک شب پس از فوت جهت غسل فرزندان برای دفن به غسالخانه باغ رضوان ارومیه مراجعه کرده بود که یکی از نوزادان در حین غسل دادن جان گرفت و گریه کرد. بر اساس نظر پزشک معالج، این نوزاد همه علائم حیاتی خود را از دست داده بود و پزشک بیمارستان نیز فوت این نوزاد را تایید کرده بود.

احضار والدین دانش‌آموزان مدرسه معین با شکایت ناظم

ایرنا نوشت: هفتم خرداد یکی از سایت‌های خبری، از آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران توسط ناظم مدرسه خبر داد. برای ناظم مدرسه معین، به اتهام کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا کیفرخواست صادر شد و دادگاه متهم را به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق و دو سال انفصال از خدمت محکوم کرد. حالا ناظم مدرسه از اولیای تعدادی از دانش‌آموزان به اتهام ایراد ضرب و توهین هنگام دستگیری شکایت کرده و شش نفر از اولیا به دادسرا احضار شده‌اند. شعبه بازپرسی برای سه تن از اولیا قرار کفالت و برای یکی از آنها با اتهام اخلال در نظم عمومی، قرار وثیقه صادر کرده است. دو تن از اولیای دانش‌آموزان در شعبه بازپرسی حضور نیافته‌اند.

زور دلار به مواد مخدر نرسید

جام‌جم به نقل از رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: قاچاقچیان مواد مخدر کاری به نابسامانی اوضاع اقتصاد ایران ندارند و به همین خاطر قیمت تریاک و مشتقاتش با وجود نوسانات ارزی خیلی گران نشده و رشد اندکی داشته است. بحث افزایش قیمت مواد مخدر سنتی، زیاد تابع افزایش نرخ ارز نیست. قاچاقچی‌های مواد مخدر، قیمت ارز را از مدت‌ها قبل رصد کرده و سعی کردند مواد بیشتری وارد بازار کنند تا قیمت‌ها تغییر زیادی نکند. دلیل این اتفاق هم رقابتی است که بین تولیدکنندگان مواد سنتی و صنعتی وجود دارد. همین رقابت باعث شده قاچاقچی‌های مواد مخدر قیمت موادی مثل تریاک را زیاد بالا نبرند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها