شناسه خبر : 19133 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انتشارات دنیای اقتصاد با هشتادوهشت عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد

سرمایه و ثروت به روایت مکتوبات

انتشارات دنیای اقتصاد وارد پنجمین سال فعالیتش شده است و امسال با نزدیک به ۹۰ عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگونی همچون اقتصاد، اقتصاد سیاسی، مدیریت، تاریخ و… در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد بود. تا پایان بهار امسال ۱۵ عنوان کتاب چاپ اولی دیگر از این انتشارات به ویترین کتاب‌فروشی‌ها خواهد رفت.

انتشارات دنیای اقتصاد وارد پنجمین سال فعالیتش شده است و امسال با نزدیک به 90 عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگونی همچون اقتصاد، اقتصاد سیاسی، مدیریت، تاریخ و... در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد بود. تا پایان بهار امسال 15 عنوان کتاب چاپ اولی دیگر از این انتشارات به ویترین کتاب‌فروشی‌ها خواهد رفت. کتاب‌هایی همچون سرمایه مالی / رودولف هیلفردینگ، سرمایه در قرن 21 / توماس پیکتی، سوسیالیسم و سرمایه‌داری / هانس هرمان هوپ، اقتصاد تحریم نفت: جدال بر سر تجربه مصدق و... به این مجموعه اضافه می‌شود. افزون بر اینها هفت عنوان کتاب جدید به همراه ده‌ها عنوان کتاب تجدید چاپ‌شده نیز همزمان با نمایشگاه کتاب با تخفیف 20‌درصدی در غرفه این انتشارات عرضه می‌شوند.

نخبگان و تلویزیون: پژوهشی عملی در مدیریت رسانه / محمود اسعدی
«مدیریت رسانه» دانشی نو و چند‌رشته‌ای است که به دلیل گستره و تاثیر عمیق رسانه‌ها بر رفتار انسان‌ها در علوم انسانی بسیار مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهان است. نقش و سهم نخبگان در مناسبات بشری اگر در یک چارچوب برنامه‌ریزی‌شده و عقلانی صورت گیرد کارساز و تاثیرگذار است. تعامل نخبگان و رسانه‌ها ناظر به این مقوله است. پژوهش حاضر مروری است بر نحوه ارتباط نخبگان و مدیران تلویزیون ایران که ضمن بررسی شرایط همکاری نخبگان، نحوه متقاعدسازی از طریق دانش مدیریت رسانه را با توجه به نقش اجتماعی تلویزیون بررسی می‌کند.

برندسازی مقصد گردشگری / بیل بیکر / ترجمه علی صمیمی و ساسان قاسمی
برند مکانی عبارت است از مجموعه‌ای از افکار، احساسات و انتظاراتی که مردم در مورد یک محل دارند. برندسازی مکان، چارچوب و ابزاری برای ایجاد تمایز، تمرکز و سازماندهی مشخصه‌های برتر و رقابتی یک مکان فراهم می‌آورد که این مشخصه‌ها باید ریشه در حقایق داشته باشند. مستقل از نیت و قصد خوبی که باید در یک برندسازی وجود داشته باشد، برندسازی شهر با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود و این برندسازی احتیاج به اشتیاق، تعهد و نوآوری دارد. علت بسیاری از این چالش‌ها آن است که شهر صاحب مشخصی ندارد و در مالکیت افراد خاصی نیست. بنابراین، برندسازی مکان، به سطح بالایی از همکاری بین افراد نیاز دارد و تمامی ذی‌نفعان موجود در یک مکان باید رویکردهای تعریف‌شده برای آن مکان را با آغوش باز بپذیرند.

الگوهای سازمانی / استفن پی. فیتزجرالد / ترجمه راحله فاضلی
الگوها، الگوها همه‌جا! فراوانی الگوهای سازمانی با سرعتی سرسام‌آور، چشم‌انداز تجارت مدرن را به هم می‌ریزد. در الگوهای جدید، آنها که در راس قرار می‌گیرند و از بهترین مکتب تجارت و شرکت شکل گرفته‌اند با همان تبلیغات آخرین مدل ماشین‌های ورزشی معرفی می‌شوند.
چرا الگوهای سازمانی؟ چرا آنها اکنون در آغاز هزاره جدید مهم هستند؟ زیرا الگوها قدرتمندند، ادراکات ما را شکل می‌دهند و ادراکات ما، اعمال‌مان را هدایت می‌کنند.

چگونه با آمار دروغ بگوییم / حسین راهداری
آمارها و تجارب آماری در حال شکل‌دهی به ذهنیت و تصمیمات ما هستند. البته این آمارها گاه به شکل درستی بیان نمی‌شوند و گاه حتی وقتی که به شکل درستی بیان می‌شوند، آن‌گونه که درست است، برداشت نمی‌شوند.
در جای‌جای این کتاب، مثال‌هایی را خواهید دید که هر روز از طریق رسانه‌های مختلف با آنها روبه‌رو هستید و سعی این کتاب این است که این مثال‌ها را بررسی کرده و نشان دهد چگونه با آگاهی می‌توان از سوءاستفاده از اعداد و آمار جلوگیری کرد. در ضمن خواهید دید برای پایان دادن به «استبداد اعداد» نیاز به سواد زیادی نیست. روش‌های کشف حقه‌های آماری در موارد زیادی، بسیار ساده هستند. فقط به کسی نیاز دارد که آگاهی‌اش را بالا ببرد و به واسطه آن آگاهی، از ابهت اعداد نترسد.

حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد / توماس ساول / ترجمه سجاد امیری و جواد قربانی
توماس ساول، برخی مغالطه‌های مشهور حوزه اقتصاد را به زبانی ساده و جذاب پیش روی خواننده قرار می‌دهد، که فهم آن نیازی به دانش و معلومات پیشینی در مورد اقتصاد ندارد. این مغالطه‌ها، بسیاری از باورهای شایع در رسانه‌ها و گفتار سیاستمداران را شامل می‌شود؛ از مغالطه‌ها در مورد مسائل شهری گرفته، تا تفاوت‌های درآمدی، تفاوت‌های اقتصادی زنان و مردان و همچنین تصورات نادرست در مورد دانشگاه، نژاد و کشورهای جهان سوم. «حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد» به ما نشان می‌دهد مغالطه‌ها صرفاً افکاری ابلهانه نیستند، بلکه در حقیقت آنچنان خود را موجه جلوه می‌دهند که به آنها قدرت ماندگاری می‌دهد. در نتیجه بررسی دقیق نقص‌هایشان لازم و مهم است.

هوش هیجانی خود را بسنجید / فیلیپ کارتر / ترجمه سجاد امیری
هوش هیجانی که از طریق ضریب هوش هیجانی سنجیده می‌شود، توانایی شناخت عواطف و هیجانات خود و دیگران است. دو بعد اصلی هوش هیجانی عبارتند از؛ اول: شناخت خود، اهداف، تمایلات، واکنش‌ها و رفتارهای خود؛ دوم: شناخت دیگران و درک عواطف آنها.
بنابراین مفهوم هوش هیجانی یعنی مجهز بودن به نوعی از خودآگاهی که شما را قادر می‌سازد احساسات‌تان را شناسایی و عواطف خود را مدیریت کنید. کسی که هوش هیجانی بالایی دارد، همچنین قادر به درک احساسات دیگران است و روابط را بهتر مدیریت می‌کند.

تفکر مبتنی بر سناریو / جرج رایت، جرج کِرنز /ترجمه محمدحسین بیرامی
این کتاب نوآوری‌های کلیدی متعددی را نسبت به کتاب‌های موجود پیرامون روش سناریوسازی ارائه می‌کند. و رویکرد گام‌به‌گام توام با جزییاتی را ارائه می‌کند که خواننده را قادر می‌سازد بدون کمک یک فرد حرفه‌ای باتجربه در زمینه سناریوسازی سناریوهایی را ایجاد کند. این کتاب تدوین دامنه بیشتری از سناریوها را ممکن می‌سازد که دربرگیرنده آینده‌های دورتری نسبت به آنهایی‌اند که با استفاده از شیوه‌های متعارف سناریوسازی ایجاد شده‌اند. بدین‌سان، سازمان‌ها می‌توانند برای طیف گسترده‌تری از آینده‌ها، ازجمله آینده‌هایی با احتمال پایین، آماده شوند.

زنان به پیش / شریل سندبرگ / ترجمه حمیدرضا آریان‌پور
شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک است؛ نیرومندترین ابزار تاریخ بشر برای برقراری ارتباط اجتماعی و حتی فراتر از آن. سندبرگ گرچه پردازنده ایده نخستین فیس‌بوک نیست، اما پس از مارک زوکربرگ، بنیانگذار این غول فناوری، شخص دوم این شرکت ابرقدرت است.
این کتاب نه‌تنها میوه سال‌ها درگیری سندبرگ با تبعیض و کلیشه‌های جنسیتی و همچنین مسائل مدیریتی که محصول فکر و عمل ده‌ها متفکر و کنشگر است. فهرست کسانی که در پایان کتاب از آنها سپاسگزاری شده مجموعه‌ای از کاردان‌ترین استادان برترین دانشگاه‌های جهان، دقیق‌ترین پژوهشگران از معتبرترین نهادهای تحقیقاتی، مشتاق‌ترین فعالان جدید و قدیم حقوق مدنی و حقوق زنان و باتجربه‌ترین ویراستاران فنی و ادبی است. خلاف رسم تعارفات شرقی، تک‌تک افراد نام‌برده در بخش «سپاسگزاری» در پایان کتاب، در شکل گرفتن این کتاب نقش داشته‌اند. از سوی دیگر، آنچه در خواندن این کتاب باعث شگفتی خواهد شد مستند ساختن حتی آشکارترین مسائل حرفه‌ای و اجتماعی به پژوهش‌های علمی است. همچنین آمار، داده‌ها و اطلاعات رنگارنگی به یاری روشن کردن یا اثبات مطالب آمده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها