شناسه خبر : 17442 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

دیه ۳۰۰ میلیونی انگیزه شکایت از پزشکان
index:1|width:50|height:20|align:right به نقل از بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی ایران نوشت: «...‌متاسفانه برخی با طمع دریافت دیه ۳۰۰ میلیونی از کنار بیمار ازدست‌رفته‌شان، اقدام به شکایت از پزشک می‌کنند... مختل‌ شدن امنیت جامعه پزشکی مستقیماً در تصمیم‌گیری‌ها و روند درمان بیماران اثرگذار است... به‌عنوان‌مثال اگر بیماری به علت آپاندیس زیردست پزشک فوت کند، دیه او در ماه حرام ۳۰۰ میلیون تومان است. بنابراین هر جراح و پزشکی با توجه به این موضوع، نمی‌تواند آزادانه درباره بیماری با چنین مشکلی تصمیم‌گیری کند... به اعمال جراحی‌ای برمی‌خوریم که تداوم آن تنها ۵۰ درصد شانس زنده‌ ماندن و امید به زندگی را به همراه دارد و احساس ناامنی در چنین شرایطی باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای پزشک مشکل شود... »

استخدام 23 رفتگر لیسانس و فوق‌لیسانس
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: یحیی عیدی‌بیرانوند شهردار خرم‌آباد گفت: امسال در مجموع حدود 200 نفر در بخش خدماتی و رفتگری شهرداری مشغول به کار شده‌اند که با توجه به وسعت شهر به‌کارگیری 200 نفر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. نیروهایی که برای تنظیف شهر به کارگیری شده بودند از هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. 150 نیروی جدید توسط بخش خصوصی برای رفتگری و خدمات تنظیف این شهر به کار گرفته شده‌اند که در میان آنان 23 نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس هستند. خرم‌آباد بیش از 450 هزار نفر جمعیت دارد. استان لرستان طی چند سال گذشته در رتبه نخست بیکاری در بین استان‌های کشور قرار داشت... بر اساس آمارها 120 هزار جویای کار در 15 مرکز کاریابی این استان نام‌نویسی کرده‌اند.

کنسرت موسیقی اقلیتی هوس‌باز شهوت‌ران
index:3|width:30|height:20|align:right نوشت: سیداحمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد گفت: «وقتی جریان رهبری ولایی جامعه در خط حاکمیت الله است در همین راستا وقتی کسی به مقابله این جریان می‌آید این فرد خداستیز است و بنای برخورد با خدا دارد. یکی از مسوولان گفت که چرا شما مزاحم مردم می‌شوید و به برگزاری کنسرت ایراد می‌گیرید و من گفتم این مردم را چه کسانی تشکیل می‌دهند در صورتی که بعضی از کنسرت‌ها بلیت‌هایشان ۷۰ هزار تومان است و افرادی که این بلیت را خریداری می‌کنند یک اقلیت هوس‌باز شهوت‌ران هستند و باید گفت شما به عنوان کسی که مسوولیت در نظام دارید می‌خواهید مسیر را برای شهوت‌رانی باز کنید در صورتی که در زندگی مردم مشکلات بسیاری وجود دارد شما به پشتیبانی خون شهدا مسوولیت گرفته‌اید...»

زنان شهری و تحصیل‌کرده پیشگام تاخیر در فرزندآوری
index:4|width:30|height:20|align:right نوشت: نرخ باروری در سه دهه اخیر روندی کاهشی را بین تمامی اقشار داشته است و زنان شهری، تحصیل‌کرده، شاغل و طبقه اقتصادی و اجتماعی بالا، پیشگامان تاخیر در فرزندآوری بوده‌اند... بر اساس گزارش مرکز آمار از نرخ باروری در ایران، نرخ باروری برای شاغلان و غیرشاغلان به ترتیب ۱ /۱ و ۹ /۱ فرزند است و این در حالی است که این نرخ از 2 /5 در دوره پنج‌ساله ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به ۱ /۱ فرزند در دوره ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ برای شاغلان و در همین مدت‌ها از ۳ /۳ به 9 /1 فرزند برای غیرشاغلان رسیده است. بر این اساس نرخ باروری برای افراد با تحصیلات عالی و بی‌سواد به ترتیب ۲ /۱ و ۶ /۲ فرزند است. همچنین میزان باروری کل در مناطق شهری در همه ادوار پایین‌تر از مناطق روستایی بوده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها