شناسه خبر : 16907 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

ماه رمضان در بیت امام (ره)
index:1|width:40|height:21|align:right به نقل از سیدحسن خمینی، فرزند یادگار امام راحل نوشت: «یادش بخیر، سحرهای ماه مبارک رمضان، معمولاً نماز صبح را به امامت حضرت امام می‌خواندیم. من تازه به سن بلوغ رسیده بودم و روزه می‌گرفتم. پدرم و امام روزه نمی‌گرفتند. امام بعد از سکته قلبی در سال ۱۳۵۸ دیگر روزه نگرفتند و مرحوم حاج‌احمد آقا به سبب اینکه زخم معده داشتند، روزه نمی‌گرفتند. البته برخی سال‌ها چند روزی را امساک می‌کرد ولی وقتی معلوم می‌شد که ضرر دارد، دیگر روزه نمی‌گرفت. آن سال‌ها مثل امسال رمضان در تابستان واقع شده بود و روزهای بلند امکان روزه‌داری را از بیماران سلب می‌کرد. نماز مغرب را خیلی از اوقات به امام اقتدا می‌کردم. امام نماز جماعت نمی‌خواندند و تنها وقتی کسی از اعضای خانواده خدمتشان می‌رسید، جماعت خانوادگی برپا می‌شد.»
مملکت ما جگر کم دارد
index:2|width:40|height:29|align:right به نقل از محسن قرائتی، خطیب مشهور کشور نوشت: اگر من قدرت داشته باشم، دست به یک کارهایی می‌زنم. یک سال بودجه ورزش را حذف می‌کنم، همه جوان‌های عزب را زن می‌دهم. جوان نان ندارد، خانه ندارد، زن ندارد، بچه ندارد، کلی خرجش می‌کنیم برود آن طرف دنیا بازی کند و برگردد. دختر از اینجا می‌رود ایتالیا کشتی بگیرد و برگردد. همین‌جا در کوچه خودت با دختربچه‌ها کشتی بگیر. برویم همدان هفت متر می‌پرم. همین‌جا بپر ببینیم. این پولی که می‌خواهی خرج این دختر کنی، برود آن طرف کره زمین کشتی بگیرد و برگردد. جهیزیه‌اش را درست کن. ما در مملکت‌مان مشکل جگر داریم. لیسانس اوه... فوق‌لیسانس اوه... حجت‌الاسلام اوه... هر چه بخواهی داریم. آن چیزی که الان در مملکت ما کم است، جگر است.
ضرورت تغییر نگاه مردم به مواد مخدر
index:3|width:40|height:13|align:right نوشت: حسین چناریان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، تغییر نگرش مردم را یکی از راه‌های اصلی نجات جامعه از اعتیاد دانست و تاکید کرد: 60 درصد مردم کرمان نگاهی منفی به مواد مخدر ندارند و این نگرش اگر از بین نرود تمامی فعالیت‌هایمان بی‌ثمر خواهد ماند... متاسفانه مصرف مواد روانگردان در بین زنان افزایش یافته است و تا به امروز نتوانسته‌ایم برای جلوگیری از این موضوع اقدام خاصی را انجام دهیم... اگر جامعه تربیت خوبی داشته باشد اقدامات پیشگیرانه ما موثر خواهد بود... اگر در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر موفق نبوده‌ایم به این دلیل است که توازنی وجود نداشته و تمام‌وقت‌مان را صرف برخورد با قاچاقچیان کرده بودیم.
همین کارها را می‌کنید که رودخانه خشک می‌شود
index:4|width:40|height:15|align:right به نقل از سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان نوشت: ...در اصفهان وضعیت حجاب بد است. عکس‌هایی به دفتر من رسیده است که زنان در کنار زاینده‌رود خشک مثل اروپا عکس گرفته‌اند. همین کارها را می‌کنید رودخانه که خشک شد بالا‌دست آن هم خشک می‌شود...ما در انقلاب فرهنگی درست عمل نکرده‌ایم، در این چند سال حتی نتوانسته‌ایم دانشگاه را زنانه و مردانه کنیم، این چه انقلاب فرهنگی است که هیچ کار اساسی در آن انجام نشده است. به وزارت ارتباطات و مخابرات می‌گویم اگر می‌توانید با سردسته شبکه‌هایی که موجب بی‌عفتی می‌شوند برخورد کنید اگر این کار را نکنید رسالت خود را انجام نداده‌اید، مخابرات می‌تواند این افراد را پیدا و آنها را خفه کند.




دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها