شناسه خبر : 12128 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

استفاده از مانتوهای شیشه‌ای داخل منزل بلامانع است
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: مهم‌ترین مشکل مانتوهای شیشه‌ای که حالا مساله جدید پلیس است، بدن‌نما بودن آنهاست. پلیس البته در این زمینه پیشنهاداتی هم دارد و رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا با اشاره به تعریف لباس‌های مجلسی و عدم استفاده از مانتو در مجالس و محافل مختلف تلویحاً گفته است مانتوهای شیشه‌ای برای استفاده بیرون از منزل مناسب نیستند. خلیل هلالی گفت: «هر کدام از البسه مجلسی، داخل منزل و بیرون از منزل تعاریف مختلفی دارد و عرضه آنها باید بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغ‌شده اتحادیه و نیروی انتظامی باشد؛ تولید و عرضه این البسه برای داخل منزل بلامانع است اما اگر از این‌گونه لباس‌ها [مانتوهای کوتاه، بدون دکمه و بدن‌نما] در مجامع عمومی استفاده شود، پلیس وظیفه دارد تا با افراد متخلف برخورد کند.»

تیر امسال گرم‌ترین ماه در چهار هزار سال گذشته
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: شاید شما هم در تیرماه امسال گرمای شدیدتری احساس کردید. بدانید در هر جای دنیا هم که باشید، تنها نیستید؛ در تمام جهان هفت ماه اول سال ۲۰۱۵ میلادی گرم‌ترین زمان در طول تاریخ بوده است، حداقل از سال ۱۸۸۰. به همین دلیل گفته می‌شود امسال گرم‌ترین سال در طول تاریخ است. به گزارش سی‌ان‌ان؛ ان‌اوای‌ای سازمانی که از گزارش‌های ناسا برای پیش‌بینی آب و هوا استفاده می‌کند و سازمان آب و هوای ژاپن به این نتیجه رسیده‌اند که ۲۰۱۵ گرم‌ترین سال تاریخ است. جیک کراچ، یکی از دانشمندان سازمان ان‌اوای‌ای گفت: گزارش‌های اخیر به ما یادآوری می‌کند که زمین در حال گرم شدن است. این سازمان اطلاعاتش از سال ۱۸۸۰ به بعد است ولی اعلام کرده‌ است، ممکن است تیر امسال گرم‌ترین ماه در چهار هزار‌ سال اخیر باشد.

اصل ماجرای مرده‌شور اتوماتیک چینی
index:3|width:40|height:20|align:right نوشت: در حالی که اخیراً موضوع دستگاه شست‌وشوی اموات چینی در مشهد سر و صدای زیادی برپا کرده است، در روزهای پیش گزارشی منتشر شده که در آن آمده است: دستگاه‌های شست‌وشوی اتوماتیک اموات ساخت کشور چین نیست بلکه به صورت پروژه‌ای در قالب یک طرح پژوهشی داخلی پیش از این در مشهد رونمایی شده است. محمد پذیرا معاون اجرایی سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد پیش از این اعلام کرده بود که: «این شهر پس از تهران از بیشترین آمار مرگ و میر برخوردار است، به همین دلیل ساخت دستگاهی مناسب برای شست‌وشوی اموات از مدت‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته بود؛ بر این اساس پس از کسب نظر مراجع این پروژه در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه فردوسی مشهد، مورد پیگیری قرار گرفت.»

طلاق در دهه هفتادی‌ها
index:4|width:20|height:20|align:right در گزارشی با تیتر «آیا واقعاً طلاق بین دهه‌هفتادی‌ها بیشتر است؟» ضمن پرداختن به موضوع ازدواج در دهه هفتادی‌ها می‌نویسد: «دهه هفتادی‌ها هم زود ازدواج می‌کنند و هم زود طلاق می‌گیرند.» ... اگر نگاهی به آمار طلاق و ازدواج بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که طی سال‌های اخیر میزان طلاق در کشور در رنج 24 تا 25 سال در بین دختران و 27 تا 29 سال در بین پسران است. اما دهه هفتادی‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت در سن 24 سالگی به سر می‌برند. پس اینکه بگوییم طلاق در این نسل افزایش پیدا کرده، تحلیل درستی نیست. بر اساس آمار، در 10 سال گذشته بیشترین سن طلاق بین دختران و پسران جوان از 24 تا 29 سال است. پس نمی‌توان گفت دهه هفتادی‌ها بیشترین طلاق را دارند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها