شناسه خبر : 11370 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

آغاز فروش بیمه ازدواج از اواخر دی
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: اکبر افتخاری، مشاور اقتصادی و بیمه‌ای معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از اواخر دی‌ماه فروش بیمه ازدواج آغاز می‌شود و تلاش شده در آن نیازهای جوانان هنگام ازدواج دیده شود. در جلسات کارشناسی با وزارت ورزش و جوانان پیشنهاداتی به‌منظور طراحی بیمه‌نامه‌ای برای جوانان ارائه شد و در این جهت کارهای مطالعاتی صورت گرفت. بر اساس آن قرار شد در زمینه طراحی بیمه‌نامه در حوزه‌های جوانان به تفکیک بپردازیم. بیمه ازدواج به جهیزیه، کمک هزینه تهیه مسکن، مشاوره قبل از ازدواج، تولد نخستین فرزند و مهریه زنان پس از فوت همسر و کنسل ‌شدن مراسم ازدواج تخصیص می‌یابد. افراد می‌توانند از بدو تولد تا ۳۰‌سالگی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

کشف 420 تن انواع مواد مخدر
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: علی مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: 420 تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شد که این میزان در مقایسه با 9‌ماهه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. آنچه سبب افزایش کشفیات شده، تمرکز در شرق و جنوب شرق کشور و مهار مواد مخدر سنتی و همچنین برخورد با عناصر اصلی و متلاشی شدن باندهای مواد مخدر بوده است. در 9 ماهه امسال، حدود دو هزار باند متلاشی‌شده که 42 تن از قاچاقچیان مسلح به هلاکت و دو نفر از همکاران ما به شهادت رسیدند... همچنین 45 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر که مسلح بودند مجروح و 260 هزار نفر دستگیر شدند که از این تعداد 80 هزار نفر معتاد و مابقی قاچاقچی بودند.

زنان سه درصد خون می‌دهند، ۶۶ درصد می‌گیرند
index:3|width:40|height:20|align:right نوشت: زنان بیشترین مصرف‌کننده خون و در عین حال کمترین اهداکننده هستند. آمارهای سازمان انتقال خون نشان می‌دهد، زنان کمتر از پنج درصد خون اهدا می‌کنند، اما بیشتر از ۶۵ درصد مصرف‌کننده خون هستند. این موضوع تنها برای گروه‌های خونی عادی نیست، گروه‌های خونی نادر هم همین وضع را دارند. علی اکبری پورفتح‌الله، رئیس سازمان انتقال خون کشور این را در حاشیه همایش ملی گروه‌های خونی نادر گفت. او درباره جزییات راه‌اندازی باشگاه گروه خونی O منفی نیز گفت: این باشگاه برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است، به‌هرحال گروه خونی O منفی نقش مهمی در نجات جان بیماران به‌ویژه در حوادث و بحران‌ها دارد... در دنیا روی گروه خونی O منفی سرمایه‌گذاری می‌کنند، چرا که این گروه خونی، دهنده همگانی است.

ایران به یک ترس عاقلانه نیازمند است
index:4|width:35|height:20|align:right به نقل از بیپین کومار ورما از اعضای سازمان بهداشت جهانی (WHO) با اشاره به موقعیت تهران نوشت: از حومه تهران بازمی‌گشتم، به این نتیجه رسیدم که ما به «ترس» احتیاج داریم. ما باید ترس را ایجاد کنیم. گاهی در جوامعی که اتفاقی نیفتاده است، مردم این‌گونه فکر می‌کنند که چون اتفاقی نیفتاده، پس قرار هم نیست اتفاقی بیفتد؛ پس چرا ما نگران چیزی باشیم که قرار نیست به وقوع بپیوندد. اما عامل دوم، ترس عاقلانه است. ما به چیزی شبیه کارتون و فیلم احتیاج داریم تا این ترس عاقلانه، یا بهتر بگویم، واقع‌بینانه را ایجاد کنیم. وقتی در یک کارتون یا فیلم نشان می‌دهیم که هیچ اتفاقی نمی‌افتد، یا اگر هم بیفتد، هیچ‌کس قرار نیست صدمه ببیند، قطعاً روی جامعه و احساس آنها درمورد فجایع، تاثیر خواهد گذاشت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها