شناسه خبر : 1997 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبر های کوتاه

یک مقام مسوول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از بازگشت چراغ خاموش پنج شرکت بزرگ اروپایی به صنعت نفت ایران خبر داده اما نام این شرکت‌ها را نگفته است.

بازگشت پنج شرکت نفتی به ایران؟
یک مقام مسوول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از بازگشت چراغ خاموش پنج شرکت بزرگ اروپایی به صنعت نفت ایران خبر داده اما نام این شرکت‌ها را نگفته است.

توقف واردات کاغذ از کره جنوبی
احمدرضا اعتمادمظاهری مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران از متوقف شدن تولید سفارش‌های کاغذ و مقوای این تعاونی در کارخانه‌های کره جنوبی و منتفی شدن انتقال آنها از بنادر این کشور به بندرعباس خبر داد.

ارز مرجع فقط برای دو اولویت
به گفته معاون اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی اختصاص ارز مرجع صرفاً بابت واردات کالاهای اساسی و دارو (اولویت‌های اول و دوم) محدود شد تا ضمن تامین کالاهای اساسی و دارو، تامین ارز سایر کالاها (اولویت‌های سوم تا نهم) با استفاده از ارز مبادله‌ای صورت پذیرد.

ممنوعیت قرعه‌کشی در صندوق‌های قرض‌الحسنه
بانک مرکزی اعلام کرد: قرعه‌کشی، اعطای جایزه و تبلیغات توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه (به استثنای صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته به بانک‌ها) ممنوع است.

تعرفه 70درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار به منظور متعادل شدن قیمت سیب‌زمینی در بازار داخل، برای صادرات سیب‌زمینی تعرفه 70درصدی وضع کردند.

تصویب مالیات از خانه‌های خالی
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی لایحه مالیات‌های مستقیم در این کمیسیون گفت: در این جلسه اخذ مالیات از همه واحدهای مسکونی کشور تصویب شد.

ورود بانک‌ها به صادرات نفت
حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از ورود بانک‌های داخلی به صادرات نفت خام خبر داد.

کاهش 50درصدی تولید خودرو
میزان تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال به 45 هزار و 457 دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت سال گذشته کاهش 8/55درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی
ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از افزایش 20درصدی قیمت مصالح ساختمانی کلیدی در یک ماه گذشته خبر داد.

پیش‌بینی مثبت از اقتصاد ایران
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را منفی 1/1 درصد پیش‌بینی و اعلام کرد اقتصاد ایران سال آینده از رکود خارج خواهد شد و رشد مثبت 0/7درصدی را تجربه خواهد کرد.

قرارگاه خاتم در آزادراه تهران‌- ‌شمال
احمد صادقی مدیرعامل شرکت ساخت گفت: مصوبه قبلی مشارکت وزارت راه و بنیاد در قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران- شمال از سوی دولت لغو و اجرای این بخش به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپرده شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها