شناسه خبر : 1131 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

برخی از کتاب‌های شاخه اقتصاد محیط زیست


اقتصاد حفاظت محیط زیست / کلمنت ای. تیسدل، انتشارات ادوارد الگار، 2007
تیسدل یکی از بهترین کتاب‌های چاپی را در مورد اقتصاد حفاظت محیط زیست تهیه کرده است. در این کتاب، که نسخه به‌روز‌شده سال 1991 میلادی آن است، او به موضوع‌های اخیراً مطرح‌شده در این شاخه، نظریه‌های مطرح‌شده، توسعه‌های ایجاد‌شده و چارچوب‌های تحلیلی، بیشتر پرداخته است.



تحلیل اقتصادی استفاده از زمین در فرآیند سیاستگذاری تغییرات جهانی آب و هوا / ریچارد اس. جی. تول - توماس دبلیو. هرتل - استیون کی. رز، انتشارات روتلج، 2011
از دیر‌باز تاکنون، نسبت به نهاده زمین در اقتصاد، نگرش ویژه‌ای وجود داشته است. این نگرش اکنون تغییر کرده است. یکی از بخش‌های اساسی در حوزه بحران آب و هوایی، ممکن است در رشد محصولات مورد استفاده در سوخت و کاربرد درختان برای ذخیره‌سازی کربن نهفته باشد. این کتاب به تفسیر پتانسیل چنین انتخاب‌هایی برای کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای، تخمین هزینه‌های وارد بر اقتصاد و تحلیل بده‏بستان‌ها با رشد غذا، پرداخته است.



ساختار تقاضای جهانی انرژی / رابرت اس. پیندیک، انتشارات ام‌آی‌تی، 1979
این کتاب در مورد ویژگی‌های تقاضا برای انرژی بحث می‌کند. ویژگی‌هایی نظیر واکنش تقاضای انرژی طی زمان، نسبت به تغییرات قیمت‌ها و تغییرات سطوح فعالیت اقتصادی و نقشی که انرژی به عنوان یک کالای مصرفی بازی می‌کند و همچنین به عنوان عاملی که در تولید صنعتی است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها