شناسه خبر : 16776 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رئیس‌جمهوری: نه بیگانه‌پرستیم و نه بیگانه‌هراس

استقلال به معنای انزوا نیست

می‌گوید «نه بیگانه‌پرستیم و نه بیگانه‌هراس، نه تافته جدا بافته‌ایم و نه تاروپود گمشده در نقش جهان. ما مسلمان، انقلابی و ایرانی با وجود همه شباهت‌ها و تفاوت‌ها با دیگر مردمان جهان هستیم.» این سخنان را رئیس‌جمهوری ۱۱ بهمن‌ماه و در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) بیان کرد.

می‌گوید «نه بیگانه‌پرستیم و نه بیگانه‌هراس، نه تافته جدا بافته‌ایم و نه تاروپود گمشده در نقش جهان. ما مسلمان، انقلابی و ایرانی با وجود همه شباهت‌ها و تفاوت‌ها با دیگر مردمان جهان هستیم.» این سخنان را رئیس‌جمهوری 11 بهمن‌ماه و در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) بیان کرد. پیش از این هم حسن روحانی در نهم بهمن‌ماه و در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری از ضرورت دوستی و حذف دیوارها سخن گفته و تاکید کرده بود: «گفت‌وگو کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای حل اختلاف میان دولت‌هاست. ایران به جهانیان نشان داد که کشور صلح و دوستی است. دیگر نمی‌توان بین ملت‌ها دیوار کشید؛ امروز روز همسایگی در جهان است. روز آشتی، نزدیکی و همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌هاست و روز ایجاد فاصله بین ملت‌ها نیست و اگر می‌خواهیم به صلح، ثبات و امنیت بیشتر دست یابیم، باید تعامل بین ملت‌ها را بیشتر کرده و مفاهمه را میان مردم ملت‌های مختلف افزایش داد.» حالا بعد از آن سخنان روحانی بار دیگر در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هنگام حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا بر روحیه صلح‌طلبی ایرانیان تاکید کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استقلال به معنای انزوا نبوده؛ بلکه به معنای عدم استیلای دیگران بر سرنوشت کشور است. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آرمان، اصول و اهداف مهم است، ادامه داد: روش آن زمان مقدس است که به ارزش‌های مقدس منتهی شود و گرنه روش‌ها قابل تغییر است.
روحانی اشاره‌ای هم به انتخابات پیش رو داشت و گفت: در ماه‌های آینده و در پیشگاه تاریخ در آزمایشی بزرگ قرار داریم که مردم عزیز ایران در ابتدای سال 96 و با حضور در پای صندوق انتخابات حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند. روحانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با حق‌الناس دانستن رای مردم، باعث حماسه‌آفرینی سال 92 شدند و همچنین با نرمش قهرمانانه راه را برای یک مذاکرات سرنوشت‌ساز آماده کردند و امروز همه نیک می‌دانیم در پیچ و خم انقلاب و مسیر نظام با رهبری مقام معظم رهبری که پیرو و خلف صالح امام راحل هستند، از مشکلات به خوبی عبور خواهیم کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها