شناسه خبر : 10308 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

محدوده پرترافیک جذب سرمایه
نوشت: مطابق آمار اعلام‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی 9ماه منتهی به آذر امسال، 52 طرح با سرمایه خارجی بالغ‌بر 9 / 4 میلیارد دلار در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده. افغانستان، ترکیه، چین و آلمان متقاضیان اول سرمایه‌گذاری در ایران هستند. آلمان با پنج قرارداد مستقل و یک قرارداد مشترک با ایتالیا در جایگاه سوم، امارات‌متحده در پنج طرح و فرانسه موفق به عقد سه قرارداد در داخل کشور شده است. جمهوری آذربایجان با سه قرارداد در جایگاه بعدی قرار دارد. عراق نیز سه قرارداد با ایران منعقد کرده. فرصت‌های عمده سرمایه‌گذاری نیز در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی و آذربایجان غربی متمرکز است.
بذل و بخشش احمدی‌نژادی
نوشت: طهماسب مظاهری گفت: در سفر اخیری که با ظریف به آفریقا داشتیم، درخواست‌هایی مطرح بود که در زمان آقای احمدی‌نژاد قول داده شده بود که ما برای یک کشور ساختمان وزارت خارجه و پارلمان بسازیم که می‌خواستند کلنگش را آقای ظریف بزند و هزینه پنج میلیون دلاری‌اش به‌عنوان هدیه و کمک بلاعوض محسوب شود. در دولت قبل هم احمدی‌نژاد به من دستور داد از اعتبارات بانک مرکزی 50 میلیون دلار به لبنان کمک کنم که من گفتم این کار فقط با مصوبه مجلس یا دستور رهبری ممکن است و بعد گفتند 50 میلیون دلار در بانک مرکزی لبنان سپرده‌گذاری کن من این کار را نکردم. بعد از من این کار را انجام دادند.
یارانه 50 میلیارد‌دلاری انرژی
نوشت: وزیر نفت گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده و با احتساب قیمت‌های فعلی نفت خام، به‌طور متوسط سالانه ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می‌شود که این یارانه، تهدیدی برای اقتصاد ایران است. به همین دلیل ما آماده امضای قرارداد با مترو به منظور توسعه ظرفیت ناوگان حمل‌و‌نقل مسافر در ازای کاهش مصرف سوخت هستیم. بر اساس مصوبات شورای اقتصاد، تاکنون ۱۵ میلیارد دلار قرارداد به منظور جایگزین کردن گاز طبیعی با فرآورده‌های نفتی در کشور امضا شده. 5 /7 میلیارد دلار از این قراردادها مربوط به راه‌آهن، 5 /2 میلیارد دلار مربوط به جایگزین کردن کامیون‌های جدید و مابقی در حوزه گازرسانی به نیروگاه‌ها و روستاهاست.
استمداد کسبه منطقه آزاد از روحانی
نوشت: کش‌وقوس‌های بین منطقه آزاد اروند و گمرک درنهایت موجب شد دو هزار نفر از مسوولان، تجار و کسبه منطقه آزاد اروند نامه‌ای به رئیس‌جمهور بنویسند. این نامه از کارشکنی شش‌ماهه گمرک خبر می‌دهد که به بهانه‌های واهی از نصب گیت برای شروع فعالیت تجاری کسبه این منطقه طفره می‌رود و آن‌گونه که در این نامه قید شده، گمرک پاسخگوی کسبه نیست. در نامه آمده با گذشت بیش از شش ماه از پایان پروژه محصورسازی این منطقه و با وجود اعلام دو مرتبه‌ای زمان استقرار گیت‌های ورودی و استقرار گمرک، مدیریت گمرک جمهوری اسلامی به بهانه مبدأ قاچاق ‌بودن مناطق آزاد و سختی کنترل، حاضر به این امر نیست.






دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها