شناسه خبر : 6941 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازار سکه در هفته‌ای که گذشت

قیمت طلا طی هفته گذشته متاثر از ثبات قیمت ارز و تغییرات قیمت اونس جهانی همچنان روند با‌ثباتی را پشت سر گذاشت به طوری که از رقم ۸۶۶ هزار تومان در روز پنجشنبه(۳ بهمن) رسید

قیمت طلا طی هفته گذشته متاثر از ثبات قیمت ارز و تغییرات قیمت اونس جهانی همچنان روند با‌ثباتی را پشت سر گذاشت به طوری که از رقم 866 هزار تومان در روز پنجشنبه (3 بهمن)با افزایش 27/1‌درصدی به 877 هزار تومان در روز چهارشنبه هفته گذشته رسید. این در حالی است که قیمت ارز در این مدت تغییرات خاصی را شاهد نبود. در بازارهای جهانی طلا نیز قیمت اونس روند پر‌نوسانی را تجربه کرد اما در مجموع دو دوره مورد بررسی یک درصد کاهش قیمت را به ثبت رساند و از 1266 دلار به 1254 دلار رسید. به این ترتیب قیمت سکه طی هفته گذشته بیش از آنکه تابع قیمت جهانی طلا باشد این بار در مجموع هفته از قیمت ارز تبعیت کرد، هر چند طی روزهای معاملاتی بیشتر تابع قیمت جهانی طلا بود. طی هفته گذشته انتشار اخبار مختلف از موفقیت‌های دولت در حوزه سیاسی و اخبار مرتبط با بازگشت دلارهای بلوکه‌شده نفتی و کاهش تحریم‌های ایران بر بازار ارز اثر چندانی نداشت.
فعالان بازار معتقدند این‌گونه اخبار دیگر قادر به تحریک بازار نیستند. در این میان یکی از نگرانی‌ها خروج سرمایه از بورس اوراق بهادار و احتمال سرریز آن به بازار سکه است که البته این فرآیند غالباً با یک دوره تاخیر زمانی اتفاق می‌افتد اما به نظر می‌رسد کنترل آن در دوره جدید آسان‌تر از گذشته صورت بگیرد. البته رئیس سازمان بورس این موضوع را رد کرده و معتقد است سرمایه‌ای از بازار خارج نشده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها