شناسه خبر : 6199 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت

به گفته یک صراف، انتظار می‌رفت فعالان اقتصادی از جمله تولیدکنندگان به سنت سال‌های قبل برای خرید ارز به بازار مراجعه کنند اما این اتفاق نیفتاده و هنوز تقاضا در بازار ارز قادر به تحریک بازار نیست.

دلار هفته گذشته را در شرایط متعادلی پشت سر گذاشت و از منطق همیشگی خود پیروی کرد. بر این اساس قیمت ارز که روز پنجشنبه (3 بهمن) دو هزار و 942 تومان بود روز چهارشنبه هفته قبل (9 بهمن) به دو هزار و 955 تومان رسید و به این ترتیب در حدود 5/0 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. این در شرایطی است که به گفته فعالان بازار ارز، تقاضا برای دلار در بازار در مقایسه با سال گذشته رقم پایینی است.
به گفته یک صراف، انتظار می‌رفت فعالان اقتصادی از جمله تولیدکنندگان به سنت سال‌های قبل برای خرید ارز به بازار مراجعه کنند اما این اتفاق نیفتاده و هنوز تقاضا در بازار ارز قادر به تحریک بازار نیست. این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند حتی ورود این میزان تقاضا به بازار قادر به تحریک قیمت‌ها نیست چرا که توجه دولت به قیمت دلار جدی بوده و این مساله مانع از افزایش قیمت ارز در بازار می‌شود.
البته نباید این موضوع را از نظر دور داشت که دولت قصد دارد بخشی از نیاز ارزی کشور (به عنوان مثال در بخش غذا و دارو) را که پیش از این از طریق بازار ارز تامین می‌شد از طریق ارزهای بلوکه‌شده پاسخ دهد که این موضوع می‌تواند تقاضای بازار را به تاخیر بیندازد و بر این اساس تا پایان سال انتظاری برای افزایش قیمت ارز وجود ندارد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها