شناسه خبر : 20659 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

«بدترین شکل» اجرای هدفمندی
در گفت‌وگو با اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور به نقل از او نوشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها (در آغاز راه) به بدترین شکل ممکن اجرا شد و همه در آن مقطع سکوت کردند... بخش‌های اصلی انرژی که قرار بود با آزادسازی قیمت‌ها شکوفا شوند، به سمت مرگ رفتند؛ همچون شرکت‌های پالایش‌وپخش، گاز و برق و حتی بخش آب... برخی دوستان درباره حذف یارانه پردرآمدها حرف‌هایی می‌زنند که به نظر ما بیش از آنکه اجرایی باشد، شعاری است. اگر بیاییم اقشار پردرآمد را حذف کنیم و در این حذف افرادی ناحق حذف شوند، حتماً فشار روی دولت زیاد خواهد بود. مطمئنیم که در این مسیر همراهی نخواهیم شد.

فرش دستباف چینی هم آمد
نوشت: به‌رغم اینکه واردات فرش دستباف به کشور ممنوع است، فرش‌های هندی و پاکستانی دستباف غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود و اخیراً هم فرش دستباف چینی وارد بازار شده است. جبار کوچکی‌نژاد، رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس در این‌باره گفت: اخیراً در جلساتی که با انجمن فرشبافان داشتیم، آنها هم این خبر را تایید کردند و گفتند اتفاقاتی مانند این در کشور در حال رخ دادن است. ورود این کالاها به کشور یک فاجعه است و باعث از بین رفتن بخشی از صنعت کشور خواهد شد. گسترش واردات این کالا ممکن است زندگی بافندگان فرش را از بین ببرد.

رکوردشکنی هواپیمایی
نوشت: ورود همزمان 9 فروند هواپیمای غربی ایرباس به تهران که پیش از این توسط یکی از ایرلاین‌های داخلی خریداری شده بود، رکورد خرید و ورود یکجای هواپیما به کشور پس از انقلاب اسلامی را شکست و بدین ترتیب حدود سه هزار صندلی پروازی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی ایران افزوده شد... اکثریت قریب به اتفاق این ایرباس‌ها، جوان و تازه‌نفس هستند و تولید آنها بین سال‌های 2001 تا انتهای 2004 بوده است. ... این مدل از ایرباس‌ها این امکان را دارند تا همه مسیرهای فعلی اروپایی و آسیایی را به صورت رفت و برگشت و بدون نیاز به سوختگیری مجدد پوشش بدهند.

خسارت مستقیم خشکسالی هفت‌ساله
نوشت:‌ تازه‌ترین تحقیقات انجام‌گرفته در کشور که از سوی وزارت نیرو در «سامانه خشکسالی و هواشناسی ایران» منتشر شده نشان می‌دهد: اثر مستقیم خسارت ناشی از کاهش هر یک میلی‌متر بارندگی برابر با 8/9 میلیارد تومان است... میانگین بلندمدت بارندگی در سال آبی 1386-1385 بالغ بر 1/278 میلی‌متر بوده است. اما این رقم در سال آبی 1393-1392 به 218 میلی‌متر رسیده و میزان بارندگی‌ها در این دوره هفت‌ساله 60 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. با این حساب حدود 590 میلیارد تومان به قیمت سال 86 و نزدیک به هزار میلیارد تومان به قیمت سال 94 خسارت به اقتصاد ایران وارد شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها